Czy kasy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą sprzedawać także bilety autokarowe? Przewoźnik chce porozumieć się w tej sprawie ze spółkami korzystającymi z Wielostanowiskowego Przystanku Autobusowego. Na razie nie ma jednak szczegółowych ustaleń.
W kwietniu informowaliśmy o
planach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dotyczących obsługi kasowej na dworcu Łódź Fabryczna. Wciąż nie działają tam okienka przy stanowiskach dla autobusów dalekobieżnych. Samorządowa spółka prowadziła wówczas wstępne rozmowy z jednym z operatorów autobusowych – „jednym z wiodących przewoźników w kraju” – w sprawie sprzedaży jego biletów w kasach obsługiwanych przez ŁKA.
Umów z przewoźnikami może być więcejPo dwóch miesiącach nadal nie wiadomo, czy współpraca w tym zakresie ostatecznie dojdzie do skutku. Łódzka Kolej Aglomeracyjna chciałaby jednak obsługiwać pasażerów autobusowych w szerszym niż pierwotnie zakładano zakresie. – Rozmowy w sprawie sprzedaży biletów w punktach należących do ŁKA prowadzimy z kilkoma przewoźnikami. Kiedy tylko dojdzie do podpisania stosownych umów, informacja ta zostanie podana do publicznej wiadomości – powiedziała nam bowiem Marta Markowska, rzecznik prasowy spółki.
Istnieje więc szansa, że obsługiwane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną okienka, w tym także wydzielone Centrum Obsługi Pasażera, dadzą możliwość odprawy znakomitej większości pasażerów korzystających z dworca. Już obecnie sprzedawane są tam bilety na pociągi różnych przewoźników kolejowych, w tym PKP Intercity i Przewozów Regionalnych, a więc wszystkich wjeżdżających na Łódź Fabryczną, można w nich zakodować także bilety okresowe łódzkiej komunikacji miejskiej. Uzupełnienie oferty o podróże autobusami dalekobieżnymi nadałoby więc kasom ŁKA charakter uniwersalny.
PKS-y przenoszą się z KaliskiejTymczasem powoli, ale stale rośnie rola Łodzi Fabrycznej w obsłudze autobusów. Przede wszystkim przekierowywane są tam kursy przystające dotychczas na dworcu Łódź Kaliska, który należy do łódzkiego PKS (Wielostanowiskowy Przystanek Autobusowy, jak oficjalnie nazywana jest autobusowa część Fabrycznej, zarządzany jest natomiast przez Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi). Kolejnym przedsiębiorstwem, które zaczęło korzystać z WPA, jest PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Należąca do skarbu państwa spółka przeniosła tam przed kilkoma dniami odjazdy dwóch całorocznych par kursów Łódź – Ostrowiec Świętokrzyski oraz sezonowych połączeń Ostrowiec Świętokrzyski – Łódź – Jastrzębia Góra i Ostrowiec Świętokrzyski – Łódź – Kołobrzeg. W ciągu najbliższych dni na dworcu Łódź Fabryczna pojawią się także kursy PKS Pszczyna, PKS Tomaszów Mazowiecki, PKS Słupsk (sezonowe) oraz BP Tour, Lubelskich Linii Autobusowych, Trans-Bus i PKS Biłgoraj (całoroczne).
Rozkład jazdy na zwykłej kartceProblemem pozostaje natomiast wciąż informacja pasażerska. Rozkład jazdy umieszczony niedawno przez ZDiT na szybie jednej z nieczynnych kas ma postać wydruku na białej kartce, który łatwo uszkodzić.
Godzin odjazdów wszystkich kursów nie można także znaleźć w internecie. Zarządca na razie nie uruchomił bowiem w ramach swojej witryny internetowej odpowiedniego informatora.