Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Możliwe wcześniejsze otwarcie części Trasy W-Z
wiz. Zarząd Dróg i TransportuTak ma wyglądać po zakończeniu prac węzeł przy dworcu Łódź Kaliska
Jest szansa na wcześniejszy powrót tramwajów na kilkudziesięciotysięczne łódzkie osiedle Retkinia. Choć termin zapisany w umowie to koniec października, konsorcjum firm Kral i Elektrobudowa oraz łódzkiego MPK deklaruje umożliwienie przejazdu pojazdów szynowych jeszcze we wrześniu. Zarząd Dróg i Transportu przymierza się do uzyskania pozwolenia na użytkowanie linii tramwajowej.

Lepiej przy pętli, gorzej przy dworcu

– Odcinek między ul. Popiełuszki a al. Waltera-Janke zamierzamy ukończyć do końca sierpnia – deklaruje wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Ekipy robocze wykonują tu głównie prace wykończeniowe: oprócz części peronu i docelowego przejścia dla pieszych przy Centrum Handlowym „Piaski” brakuje praktycznie tylko wykończeń brukarskich, bocznych szyb w wiatach oraz barierek między peronami a jezdnią. Trwa remont 1,5 km nawierzchni jezdni al. Wyszyńskiego od pętli przy ul. Popiełuszki do skrzyżowania z Retkińską. ZDiT zamierza ukończyć go do sierpnia bez większych utrudnień w ruchu. Wkrótce wykonawca przystąpi też do rekultywacji trawników. Do wykończenia pozostaje też budynek zaplecza socjalnego dla motorniczych przy pętli Wyszyńskiego.

Gorzej jest na odcinku od al. Waltera-Janke do dworca Łódź Kaliska: na ul. Bratysławskiej między Wróblewskiego a Wileńską brakuje kilkunastu metrów toru. W tym miejscu kończy się również sieć trakcyjna (przy torze stoją same słupy). Ekipa rozwieszająca przewód jezdny pracuje dopiero w tunelu prowadzącym do przyszłego węzła przesiadkowego przy stacji. Sam węzeł też jest jeszcze w stanie dalekim od przejezdności. – Wykonawca gwarantuje nam, że do końca miesiąca wykona wszystkie niezbędne prace, także na al. Bandurskiego i Włókniarzy. Tramwaje będą więc mogły wrócić na Retkinię pod koniec września – twierdzi jednak przedstawicielka ZDiT.

Gdzie indziej przyspieszeń nie będzie

Termin uzyskania pozwolenia na użytkowanie odcinka retkińskiego był planowany – podobnie jak całej Trasy W-Z – na koniec października bieżącego roku. W związku z zaawansowaniem robót ZDiT zamierza przyspieszyć procedurę. – Nie wiemy, czy na pewno będzie to wrzesień. Wiemy już jednak, że prace zostaną zakończone wcześniej i tramwaje od dworca Łódź Kaliska do pętli Wyszyńskiego pojadą niezależnie od reszty trasy – mówi K. Mikołajec. Na stałą trasę mogłaby wtedy wrócić linia 12 (do lata 2014 r. jeździła z Wyszyńskiego przez ul. Kopernika, Gdańską, Zieloną i Narutowicza na Stoki). Mieszkańcy Retkini zyskaliby wtedy sprawny dojazd do części Śródmieścia i na dużą część wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego.

W odniesieniu do pozostałych odcinków – centralnego i wschodniego, zwanego też widzewskim – nie ma szans na przyspieszenie. ZDiT zapewnia jednak, że także tu wykonawcy (Mosty Łódź oraz spółka-córka tej firmy Mosty Infrastruktura) trzymają się ściśle harmonogramu.

Rozpoczęta w październiku 2013 r. przebudowa Trasy W-Z to największa w ostatnich latach inwestycja w miejski transport zbiorowy. Modernizacja 13 km istniejącej i budowa 4 km nowej dwutorowej linii tramwajowej wraz z budową centrum przesiadkowego na styku dwóch najważniejszych ciągów, licznymi zmianami układu drogowego oraz instalacją inteligentnego systemu sterowania ruchem kosztuje 741,7 mln zł. 85% tej kwoty pochodzi ze środków unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 03 listopada 2015

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Komunikacja

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński 31 października 2015

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 03 listopada 2015

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Komunikacja

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński 31 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5