Za nieco ponad tydzień wprowadzony zostanie Wspólny Bilet Łódzko-Zgierski. Jego wersja jednorazowa ułatwi podmiejskie podróże autobusem. Wariant miesięczny i kwartalny umożliwi natomiast kupno biletu okresowego na wszystkie tramwaje i autobusy kursujące po obu miejscowościach.
Po kwietniowym
porozumieniu o wzajemnym honorowaniu biletów emitowanych przez ZDiT i ŁKA w maju w życie wejdzie kolejna umowa integrująca taryfę biletową w regionie łódzkim. Mieszkańcy Zgierza otrzymają bowiem możliwość zakupu biletu, który będzie uprawniał do przejazdów zarówno zgierską, jak i łódzką komunikacją miejską. Ułatwienie to
zapowiadane było już od wielu miesięcy, ale negocjacje nie zakończyły się przed zmianą układu tras, która objęła także linie łączące oba miasta.
W autobusach trzeba było kasować dwa bilety, w tramwajach – jedenNowy bilet ułatwi korzystanie przede wszystkim z międzymiastowych linii autobusowych 6 (której organizatorem są Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu) i 61 (uruchamianej przez Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi). Inaczej niż w przypadku połączeń tramwajowych, które w całości objęte są taryfą łódzką, w autobusach granica miasta wyznacza zasięg obowiązywania biletów zgierskich i łódzkich. Obecnie trzeba więc skasować dwa bilety jednorazowe, mimo że podróż odbywa się bez przesiadki.
– Wspólny Bilet Łódzko-Zgierski wprowadzimy 1 maja – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT. – Dostępne będą bilety 30- i 90-dniowe oraz jednorazowy bilet hybrydowy – zapowiada. Zasady funkcjonowania biletów okresowych mają być podobne do tych stosowanych na mocy
analogicznego porozumienia z Pabianicami, dzięki któremu można zakodować na łódzkiej elektronicznej karcie Migawka bilet obowiązujący zarówno w pojazdach MPK Łódź, jak i MZK Pabianice.
Nie wszyscy podróżni skorzystają na nowej ofercieNieco inaczej sprawa będzie wyglądać w przypadku biletu jednorazowego. – Będzie on obowiązywał na całej trasie „szóstki” bez ograniczeń strefowych. W przypadku drugiego z połączeń bilet ważny będzie w okresie 60 minut od chwili jego skasowania w autobusach 61 i na innych liniach komunikacji miejskiej w Łodzi – mówi przedstawiciel UMŁ. Dodatkowo, już bez ograniczeń czasowych, kasując bilet w autobusie linii 61, będzie można kontynuować podróż linią 51 dojeżdżającą do ścisłego centrum Łodzi. Rozkład jazdy zapewnia możliwość przesiadki pomiędzy tymi liniami na znajdującej się blisko granicy pomiędzy miastami pętli Łagiewniki.
– Cena takiego biletu wyniesie 6 zł, a ulgowego – 3 zł – informuje Tomasz Andrzejewski. Oznacza to, że jego zakup będzie opłacalny tylko dla niektórych pasażerów. Choć suma opłat za jednoprzejazdowy bilet zgierski i 40-minutowy bilet łódzki jest o 20 gr wyższa, podróżujący na krótsze dystanse mogą zdecydować się na bilet łódzki ważny 20 minut. Wówczas całkowity koszt przejazdu wynosi 5,40 zł.
Miasta zgodne w pozytywnej ocenie rozwiązania – Dzięki nowemu rozwiązaniu pasażerowie nie będą musieli pamiętać o kasowaniu dodatkowych biletów, mijając strefę taryfową – zachęca jednak rzecznik prasowy ZDiT. – Dla regularnych pasażerów wspólna „migawka” [to nie tylko nazwa karty, ale powszechnie stosowane w Łodzi określenie biletu okresowego] zapewni możliwość wygodnego podróżowania w systemach komunikacji miejskiej obu miast – stwierdza. – W dużym stopniu ułatwi to podróż między miastami – oceniono zmiany w oficjalnym komunikacie zamieszczonym na łamach profilu Zgierza na portalu Facebook.