Lada moment wykonawca rozpocznie budowę zadaszenia nad przystankiem przesiadkowym Piotrkowska Centrum - najbardziej charakterystycznego elementu centralnego odcinka przebudowywanej Trasy W-Z. - Są już fundamenty. Pierwsze elementy metalowe pojawią się od strony al. Kościuszki - zapowiada rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Wojciech Kubik.
Przystanek, zwany także Dworcem Tramwajowym Centrum, ma zapewnić możliwość wygodnego przesiadania się między tramwajami kursującymi po dwóch głównych ciągach w mieście: Trasie Wschód - Zachód (po przedłużeniu: Olechów - Retkinia) i Północ - Południe (Zachodnia/Legionów - Plac Niepodległości). Wszystkie kombinacje przesiadek będą możliwe w obrębie skupionych na niewielkiej powierzchni 4 podwójnych peronów, przykrytych wspólnym zadaszeniem.
- Powierzchnia hali to 330 metrów kwadratowych (100 m długości i 33 szerokości) - mówi projektant obiektu architekt Jan Gałecki. Na wysokości 13 m zostanie rozpięty dach z częściowo przezroczystej membrany z nadrukowanym wzorem, nawiązującym m. in. do łódzkiej architektury secesyjnej. Dominujące barwy to błękit, fiolet, czerwień i żółć. Po zmroku dla lepszego efektu wizualnego wiata ma być podświetlana.
- Montaż elementów konstrukcji stalowej potrwa od 10 do 12 tygodni. Tyle samo potrwa potem zakładanie poszycia z membrany - wylicza Jakub Osiecki, kierownik robót mostowych w firmie Mosty Łódź. Konstrukcja naziemnej części wiaty będzie wykonana z ok. 100 ton stali. Zastosowanie rur o małym przekroju ma optycznie wysmuklić konstrukcję bez szkody dla jej nośności.
Prace budowlane trwają także na pozostałych odcinkach Trasy W-Z. Od al. Włókniarzy do Wólczańskiej wykonano już znaczną część nowego torowiska. Przy Piotrkowskiej planuje się w tym tygodniu wylanie pierwszego segmentu stropu tunelu. Dalej na wschód, do ul. Sienkiewicza, 5 z 20 segmentów estakady dla tramwaju zostało ukończonych. - Kończymy rozbiórki przy Sienkiewicza i niebawem zaczniemy drążyć ściany szczelinowe pod przyszły wiadukt. A między Sienkiewicza a Kilińskiego pierwszy z 8 segmentów estakady wykonaliśmy w ubiegłym tygodniu - mówi przedstawiciel wykonawcy.
Jeśli chodzi o drogową część infrastruktury, przebudowie podlegają wloty z Gdańskiej i Wólczańskiej w al. Mickiewicza. - Wykonujemy też pierwsze warstwy konstrukcyjne po zewnętrznej stronie jezdni poza tunelem. Przy Wólczańskiej kontynuujemy budowę wiaduktu nad zagłębioną jezdnią. Mamy wykonane ok. 75% stropu - relacjonuje J. Osiecki.
Według zapewnień wykonawcy, priorytetem jest udrożnienie linii tramwajowej w al. Kościuszki tak, by była możliwa jazda w stałym przebiegu z pominięciem jednotorowego "bypassu" na skrzyżowaniu z Mickiewicza. - Wykonawca dokłada też wszelkich starań, by zdążyć z oddaniem do użytku skrzyżowania Piotrkowska - Żwirki do 1 września. Opóźnień nie ma, powinno się udać - twierdzi przedstawiciel Mostów Łódź.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.