fot. MarcinCpl, lic. CC BY-SA 4.0Przystanek Łódź Stoki
Samorządy województwa łódzkiego i miasta Łódź przygotowują się do realizacji kolejnego tzw. projektu przystankowego. Obejmie on przede wszystkim budowę nowych peronów na Retkini, Radogoszczu i Rogach. Ważnym jego elementem ma być jednak także przebudowa istniejących przystanków na linii Łódź Widzew – Zgierz. Prace mają rozpocząć się w tym roku i potrwać do 2020 r.
Samorząd województwa łódzkiego poinformował dziś o zakresie przebudowy trzech przystanków kolejowych leżących na linii nr 16 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. Wszystkie wybudowane zostały w ramach kompleksowego remontu tej trasy przed wznowieniem na niej regularnego ruchu pasażerskiego w 2014 r. Mowa tu o przystankach Łódź Stoki, Łódź Marysin i Łódź Arturówek.
Ułożony zostanie niecały kilometr nowego toru
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami najważniejszą częścią przedsięwzięcia będzie budowa mijanki na Marysinie, a więc niemal w tym samym miejscu, w którym niegdyś istniała mijanka Łódź Radogoszcz. – To zwiększy przepustowość linii – podkreślał podczas krótkiej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Powstanie 950 metrów drugiego toru. Zbudowane zostaną także schody po obu stronach wiaduktu [drogowego] zapewniające dojście do peronów od ul. Strykowskiej i Inflanckiej – czytamy w komunikacie prasowym. Oznacza to, że po rozbudowie pasażerowie będą korzystać z dwóch peronów, a nie z jednego wyspowego.
Ciekawsza wydaje się jednak informacja o zakresie przebudowy przystanków na Stokach i w Arturówku, bo poprzednia inwestycja zakończyła się tam relatywnie niedawno, a obecne działania nie będą wiązać się ze zmianą układu torowego. – Bardzo ważne jest to, że uzupełniona zostanie informacja pasażerska – podkreślała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska (całą inwestycję będzie realizować PKP PLK przy współpracy z miastem). Oprócz elektronicznego systemu informacyjnego roboty obejmą montaż monitoringu wizyjnego oraz budowę parkingów dla samochodów i rowerów.
Łatwiejsze dojście na wszystkie przystanki
– Poza tym chcielibyśmy, by dojście na przystanki możliwe było z dwóch stron – stwierdził Witold Stępień. W związku z tym na przystanek Łódź Stoki prowadzić będzie tunel z pobliskiego osiedla, z którego dziś nie ma przejścia na znajdujący się po drugiej stronie toru peron. W Arturówku powstać mają natomiast schody, które umożliwią dojście od strony ul. Łagiewnickiej.
Doposażanie przystanków jest częścią szerszej inwestycji obejmującej przede wszystkim budowę nowych peronów Łódź Retkinia, Łódź Warszawska i Łódź Radogoszcz Wschód. Pierwotnie planowano także utworzenie przystanku Łódź Zarzew w okolicach wiaduktu pod ul. Przybyszewskiego, ale województwo zrezygnowało z tego elementu przedsięwzięcia, bo odłożona w czasie została modernizacja wspomnianego wiaduktu, a prace miały być ze sobą zsynchronizowane. Jak zapewnił Witold Stępień, samorząd chce, by przystanek ten został wybudowany w przyszłości. Przypomniał także, że wkrótce łódzka siatka przystankowa zostanie uzupełniona o dwa kolejne – położone w tunelu średnicowym pomiędzy Łodzią Fabryczną a Łodzią Kaliską.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.