Kończą się prace remontowe na łódzkim Teofilowie. Przebudowana została jedna z najważniejszych ulic osiedla – Rojna. Zmiany usprawniają ruch rowerowy, ale koniec utrudnień przyniesie też ulgę pasażerom MPK i kierowcom.
Kończą się rozpoczęte wiosną duże remonty infrastruktury komunikacyjnej. Pierwszą z łódzkich ulic oddanych do eksploatacji po gruntownej przebudowie jest Rojna stanowiąca oś komunikacyjną dużego osiedla mieszkaniowo-przemysłowego Teofilów na północnym zachodzie miasta. Przecina ona na pół część mieszkalną, oddzielając większą część blokowiska od luźniejszej i niższej zabudowy.
Autobusy pokonają trzy nowe ronda Choć trwają tam jeszcze prace wykończeniowe, po ośmiomiesięcznej przerwie ulica ponownie stała się przejezdna i odzyskała swoją znaczącą rolę w obsłudze komunikacyjnej tej części Łodzi. O ile bowiem tramwaje na Teofilów poprowadzone zostały równoległą Aleksandrowską, arterią biegnącą pomiędzy blokowiskiem a częścią przemysłową, o tyle to właśnie po Rojnej kursują niemal wszystkie autobusy, w tym najważniejsze łączniki osiedla z centrum miasta – 96 i 78 wraz z wariantem 78A. Dzięki takiemu przebiegowi dowożą większość mieszkańców dużo bliżej swoich domów niż tramwaj.
W sobotę zakończył się
uciążliwy objazd ulicą Grabieniec. Otwarty dla ruchu kołowego został bowiem odcinek od Kaczeńcowej do Traktorowej, przejezdna stała się więc cała wyremontowana w tym roku ulica. Największą zmianą w układzie drogowym jest przebudowa kolejnych w tej okolicy skrzyżowań na niewielkie ronda. Ruch okrężny wprowadzony został na przecięciach Rojnej z Rydzową, Kaczeńcową oraz Traktorową.
Pilecki ma poparcie mieszkańcówW tym ostatnim przypadku nowy układ drogowy pozwolił zlikwidować sygnalizację świetlną. Konieczna była jednak także likwidacja dotychczasowego przystanku przy Rojnej i budowa zamiast niego dwóch nowych przy Traktorowej po przeciwległych stronach ulicy. Nieco utrudnia to przesiadki na lokalnym węźle. Znani są już patroni wszystkich trzech nowych rond – będą to odpowiednio Kazimierz Sosnkowski, Lucjan Muszyński i rotmistrz Witold Pilecki – ta ostatnia nazwa została wybrana w związku ze zbiórką podpisów w tej sprawie wśród okolicznych mieszkańców.
Połączą drogi rowerowe Nowe rozwiązania dotyczą także ruchu rowerowego. Na Rojnej kończy się budowa dróg rowerowych po obu stronach jezdni, ale wytyczono je na wspólnym pasie z chodnikami. Co istotne, ciąg ten nie będzie urywał się na końcu ulicy, przy skrzyżowaniu z Traktorową. Trwa bowiem kładzenie asfaltowej nawierzchni ścieżki wzdłuż Traktorowej do Aleksandrowskiej. Tam z kolei droga połączy się z istniejącą już trasą prowadzącą w kierunku centrum. Powstanie nowego odcinka jest o tyle mało kłopotliwe, że dotychczas wzdłuż Traktorowej biegł bardzo szeroki chodnik oddzielony od bloków szerokim pasem zieleni.
Nie jest to koniec inwestycji drogowych w obrębie osiedla. Po
zeszłorocznej przebudowie ulic Grabieniec i Lnianej oraz tegorocznych pracach na Rojnej na 2015 rok zaplanowany został remont ulicy Rydzowej. To zadanie wskazane przez mieszkańców dzielnicy Bałuty w ramach tzw. budżetu obywatelskiego.