Drugi w Łodzi podwórzec miejski powstanie w tym roku na ul. Traugutta na odcinku Piotrkowska – Sienkiewicza. Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na jej przebudowę.
– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wykonawcę wybierzemy już w wakacje, a prace budowlane zakończą się w październiku – przewiduje rzecznik ZDiT Piotr Grabowski. Do czasu wyboru wykonawcy nie chcemy ujawniać zaplanowanego kosztu przebudowy. Wiadomo jednak, że koszt realizacji wniosku do budżetu obywatelskiego (zadanie otrzymało we wrześniu ubiegłego roku 1857 głosów) oszacowano na 2 miliony 250 tysięcy złotych.
Nowy kształt ulicy będzie bardzo podobny do rozwiązań zastosowanych na przyległym odcinku ul. 6 Sierpnia. Podobny będzie układ drogi z przełamaniem w jej połowie oraz gatunki posadzonych drzew. – Przewidujemy zastosowanie wielu mebli miejskich, takich jak ławki czy stojaki rowerowe. Latarnie zostaną wymienione, ale nadal będą zwieszały się bezpośrednio z budynków – mówi Grabowski. Miejsca parkingowe zostaną przeniesione z pasa wzdłuż ulicy na wolne miejsce od strony ul. Sienkiewicza po południowej stronie Traugutta.
Również drugi odcinek ul. Traugutta, między Sienkiewicza a Kilińskiego, ma doczekać się w przyszłym roku przebudowy. Choć nie stanie się podwórcem miejskim, nabierze nieco bardziej przyjaznego dla użytkowników charakteru. – Planujemy m.in. nasadzenia zieleni i remont miejsc parkingowych – informuje rzecznik ZDiT.
W podobnym terminie ma być gotowy także trzeci łódzki podwórzec miejski na ul. Piramowicza (jednokierunkowa droga łącząca ul. Narutowicza i Jaracza w pobliżu budowanego dworca Łódź Fabryczna). Również o przebudowie tej ulicy zdecydowali jesienią ubiegłego roku łodzianie. Projekt utworzenia tam podwórca poparło 2049 mieszkańców. Przewidywany koszt jest o 50 tys. zł niższy, niż w przypadku Traugutta.
W przyszłym roku podwórcem miejskim stanie się także na całej długości równoległa do Traugutta ul. Moniuszki. Inwestycja będzie realizowana w ramach programu Nowe Centrum Łodzi. Pojawił się pomysł zastosowania na niej nawierzchni z kostki drewnianej, nawiązującej do materiału, którym na przełomie XIX i XX wieku była wyłożona ul. Piotrkowska.