Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Więcej inwestycji rowerowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Więcej inwestycji rowerowych
fot. Roman CzubińskiDroga rowerowa w Łodzi
Dzięki ostatnim poprawkom do budżetu Łodzi miasto przeznaczy na inwestycje rowerowe przeszło dwukrotnie więcej środków, niż planowano. Pozwoli to na zaprojektowanie i budowę dwóch nowych dróg rowerowych, spinających sieć na południu i zachodzie miasta.

Nie tylko inwestycje...

Na infrastrukturę rowerową zostanie przeznaczonych ponad 10,5 mln zamiast pierwotnie przewidzianych 5 mln zł. – W pierwszym kwartale z reguły podsumowuje się wydatki i wpływy z ubiegłego roku, stąd często pojawiają się wolne środki. Dzięki lobbowaniu i naciskom udało się doprowadzić do wykorzystania ich na zwiększenie budżetu rowerowego, wcześniej krytykowanego jako zbyt niski – tłumaczy przewodniczący Doraźnej Komisji ds. Transportu łódzkiej Rady Miejskiej Bartosz Domaszewicz. Pozwoli to zarówno na przystąpienie do dużych inwestycji infrastrukturalnych, jak i do mniejszych, ale również poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy rowerem.

Jedna z dwóch sztandarowych, nadprogramowych inwestycji to droga rowerowa wzdłuż al. Bandurskiego, łączącej największe łódzkie osiedle mieszkaniowe z okolicami dworca Łódź Kaliska i z dalszymi drogami w kierunku centrum. Zostanie ona podpięta do istniejącego ciągu przy hali sportowo-widowiskowej Atlas Arena, na zachód od stacji.

Drugim dużym przedsięwzięciem będzie trasa wzdłuż ul. Paderewskiego, która połączy drogi przy Rzgowskiej i Pabianickiej, dotychczas pozbawione połączenia z główną siecią łódzkich dróg rowerowych. Co ważne, przy okazji budowy dróg rowerowych będą przebudowywane także chodniki, dzięki czemu na inwestycjach skorzystają też piesi.

...ale i projekty

– Przygotujemy też kolejne projekty do realizacji w latach następnych, wśród nich projekt drogi rowerowej wzdłuż Zgierskiej i Zachodniej od Pojezierskiej do Nowomiejskiej. Wracamy do cyklu, w którym w jednym roku przygotowujemy projekty, a w kolejnym je realizujemy – dodaje B. Domaszewicz. Zmiana ta szczególnie ucieszyła łódzkie środowiska rowerowe. – Wadą planowania inwestycji w latach minionych było ogłaszanie przetargów na początku roku, wykonawcę wyłaniano w jego połowie, a budowę drogi rowerowej kończono dopiero w ostatnich miesiącach, przez co wielu rowerzystów nie mogło początkowo z niej korzystać. Dobrze, że władze miasta zrywają z tym trybem – ocenia prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański.

Trzeba się policzyć

Wśród tzw. małych udogodnień dla rowerzystów znajdą się np. sierżanty i inne elementy oznakowania poziomego, podjazdy czy podpórki na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Na łódzkich ulicach pojawi się też niespotykana dotąd liczba elektronicznych liczydeł rowerowych. – Będzie ich 9. Zostaną zlokalizowane w miejscach, w których zbiera się ruch rowerowy np. z różnych osiedli. Głównym punktem będzie plac przed Urzędem Marszałkowskim – zapowiada Tomasz Andrzejewski z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu.

Rola liczydeł to nie tylko pokazywanie, ilu rowerzystów przejeżdża w danym miejscu po danej drodze. – Ze względu na swoją specyfikę ruch rowerowy nie tworzy korków, stąd popularne przekonanie, że z infrastruktury rowerowej nikt nie korzysta i nie warto jej budować. Tymczasem pierwsze elektroniczne liczydło, które stało przed przebudową Trasy W-Z przy al. Mickiewicza między Piotrkowską a al. Kościuszki, pokazywało ruch rzędu kilku tysięcy rowerzystów dziennie! – tłumaczy H. Barański. – Żeby się z nami liczono, musimy się najpierw policzyć. To urządzenie pomaga też obalić stereotyp, według którego rowerem jeździ się tylko w weekendy i w celach rekreacyjnych. Można poza tym wykorzystać jego wskazania w badaniach ruchu rowerowego: jego głównych kierunków, godzin szczytu itp. – dodaje.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przestrzeń

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przemysław Farsewicz 22 kwietnia 2023

Gdańsk: Rowerowy górny taras. Podpisano umowę na projekt

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przestrzeń

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przemysław Farsewicz 22 kwietnia 2023

Gdańsk: Rowerowy górny taras. Podpisano umowę na projekt

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5