Lublin, w ramach projektu unijnego, zleca wykonanie dokumentacji projektowej dla węzła przy dworcu kolejowym. Jego efektem będzie powstanie do końca 2022 r. nowej pętli autobusowo-trolejbusowej oraz dworca dla busów i autobusów regionalnych.
Lublin prowadzi teraz przetarg na opracowanie koncepcji węzła przesiadkowego przy dworcu. Zadanie podzielono na cztery etapy. Pierwszy zakłada przygotowanie koncepcji, drugi wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, trzeci studium wykonalności, a ostatni – pełnienie nadzoru autorskiego.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na realizację wielofunkcyjnego zintegrowanego centrum komunikacyjnego (ZCK), zagospodarowania przestrzeni publicznej wraz z infrastrukturą (teren poza pasem drogowym ul. Dworcowej), zagospodarowania terenu pod dworzec autobusowy dla komunikacji pozamiejskiej i dalekobieżnej, dostosowanie istniejących przestrzeni publicznych związanych z budową ZCK w zakresie infrastruktury komunikacyjnej na placu Dworcowym, a także przebudowę układu drogowego w rejonie ulic: Dworcowej, Gazowej, 1 Maja, Pocztowej, Krochmalnej, Al. Zygmuntowskich, al. Piłsudskiego.
Nowy dworzec dla autobusów
Efektem inwestycji będzie dworzec autobusowy, na którym znajdować się będzie 50-54 stanowisk autobusowych, przystosowanych do obsługi pojazdów o różnej długości – od 6 do 15 metrów. Stanowiska i przejście do stanowisk do budynku dworca będą zadaszone. Przewidziano też ławki i elektroniczną informację pasażerską. Przewidziano też minimum 20 miejsc postojowych, przeznaczonych dla autobusów o długości 12 metrów, oczekujących na podjazd na stanowisko odjazdowe.
W budynku dworca znajdzie się hol z poczekalnią na 250-300 osób, duża tablica elektroniczna, a także cztery pomieszczenia przeznaczone do obsługi pasażerów. Przewidziano też przechowalnię bagażu, toalety, pomieszczenia administracyjne. Pętla i plac postojowy
Przy ulicy Gazowej powstanie pętla autobusowa i trolejbusowa, umożliwiająca eksploatację pojazdów przegubowych. Przewidziano wjazd od strony Gazowej, a także Dworcowej (w przypadku utrzymania ruchu samochodowego na tej ulicy). Przewidziano tutaj dwa zadaszone przystanki odjazdowe dla autobusów i trolejbusów rozpoczynających trasę lub zajeżdżających kieszeniowo pod dworzec. W sumie przewidziano stanowiska postojowe dla ok. 15 pojazdów, z czego dwa mają być wyposażone do ładowania elektrobusów.
Ponadto zaplanowano minimum dziesięć stanowisk Kiss & Ride przed dworcem, a także budowę placu postojowego przy ul. Krochmalnej, przeznaczonego do postoju autobusów oczekujących na odjazd powyżej 15 minut. Plac ten będzie przystosowany do obsługi maksymalnie 150 pojazdów, z czego połowa to busy o długości 6 m, a pozostała część pojazdy o długości 12-15 m. Przewidziano również budynek socjalny.
Całość do 2022 r.
Termin składania ofert mija 15 marca. O wyborze zadecydują cena (60%), termin wykonania projektu budowlanego (20%) oraz termin wykonania projektu wykonawczego i pozostałych opracowań (20%).
W sumie wykonawca będzie miał pięć miesięcy na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej. Następnie – w terminie 360 dni od zatwierdzenia koncepcji – powstanie projekt budowlany, a w terminie 540 dni projekt wykonawczy. Prace budowlane mają natomiast potrwać do końca 2022 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.