ZTM w Lublinie otworzył oferty w przetargu na dostawy sześciu autobusów niskopodłogowych oraz ośmiu pojazdów o długości 12 metrów. W postępowaniu wystartowali Solaris i Ursus. Ich oferty jednak obejmują inne, rozłączne części zamówienia i tym samym ze sobą nie konkurują.
Przetarg, prowadzony przez ZTM Lublin, jest podzielony na dwie części. Pierwsza dotyczy sześciu niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów klasy mega o długości 17,5-18,75 m. Autobusy przegubowe muszą pomieścić minimum 140 pasażerów, z czego co najmniej 40 na miejscach siedzących. Spośród nich 14 musi być dostępnych z niskiej podłogi. Wymagany jest silnik o mocy co najmniej 240 kW.
W drugiej przedmiotem zamówienia jest osiem fabrycznie nowych autobusów klasy maxi o długości 11,5-12,5 m. W przypadku zwykłych autobusów muszą pomieścić 90 pasażerów, 27 na siedząco, z czego 8 miejsc powinno być dostępnych z niskiej podłogi. Minimalna moc silnika to 180 kW.
W obu przypadkach poza pojazdami, konieczne jest dostarczenie całego oprzyrządowania, zarówno wewnętrznego (kasowniki, wyświetlacze) jak i zewnętrznego (narzędzia, oprogramowanie naprawcze). Wszystkie pojazdy powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Dzisiaj (19 czerwca) minął termin składania ofert. W obu częściach wpłynęło po jednej ofercie. Autobusy przegubowe chce dostarczyć Solaris, oferując kwotę 10,767 mln zł brutto. To powyżej budżetu zamawiającego, określonego na kwotę 9,225 mln zł brutto. Producent zaoferował ponadto 24 miesiące gwarancji na cały pojazd, 300 tys. km na układ napędowy oraz 144 miesięcy na instalację elektryczną.
Autobusy klasy maxi jest gotów dostarczyć Ursus Bus, który zaoferował kwotę 9,462 mln zł brutto. To również powyżej budżetu zamawiającego, określonego na kwotę 8,856 mln zł brutto. Producent zaoferował 24 miesiące gwarancji na cały pojazd, 500 tys. km na układ napędowy oraz 144 miesięcy na instalację elektryczną.
Teraz zamawiający musi rozważyć, czy podwyższyć budżet, czy rozpisać nowe postępowanie. Pojazdy przegubowe powinny zostać dostarczone w jednej transzy do 30 marca 2018 r., a solówki, również w jednej transzy, do 29 maja 2018 r.
Nierozstrzygnięty pozostaje inny przetarg na dostawę dziewięciu przegubowców.
Jedyną ofertę złożył Solaris i przekracza ona budżet.