Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lutomiersk: Czas na decyzje dotyczące przyszłości tramwaju

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lutomiersk: Czas na decyzje dotyczące przyszłości tramwaju
Fot. Kasper FiszerTramwaje w Lutomiersku
Wciąż nie ma konkretnych planów remontu tramwajowej linii z Konstantynowa Łódzkiego do Lutomierska. Może to niebawem doprowadzić do ponownego przerwania komunikacji z Łodzią. Na razie udaje się ją utrzymywać, choć tramwaje kursują z bardzo niewielką prędkością, co zniechęca kierowców do przesiadki na transport publiczny.

Kwestia przyszłości łódzkich podmiejskich linii tramwajowych nie ogranicza się do rosnących problemów z utrzymaniem przejezdności trasy do Ozorkowa. Niejasny wydaje się bowiem także los połączenia do Lutomierska. Linia na odcinku za Konstantynowem Łódzkim pozostaje w złym stanie technicznym, a w zeszłym roku podmycie torowiska doprowadziło do wielomiesięcznej przerwy w realizacji kursów. Naprawa krótkiego fragmentu nie rozwiązała jednak problemów z dalszą eksploatacją infrastruktury.

ZTiS MPK: wykonanie remontu jest już sprawą pilną

– W granicach gminy Lutomiersk całkowita długość torów to 3692 m toru pojedynczego, a w granicach gminy Konstantynów Łódzki – 7457 m toru pojedynczego. Na zdecydowanej większości z tych odcinków konieczne jest pilne wykonanie prac remontowych. Należy jednak dodać, że remontu wymaga także sieć trakcyjna i cały układ zasilania – informuje Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, powołując się na dane z Zakładu Torów i Sieci spółki.

Do kwestii przyszłości połączenia odniósł się on niedawno na łamach swojego autorskiego cyklu utrzymanych w stylistyce vloga filmów o łódzkiej komunikacji miejskiej pod nazwą „Między przystankami”. Określił ją jako niepewną i podkreślił, że MPK od kilku lat zwraca uwagę gminom na problem stanu technicznego, który może doprowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa podróżnych i osób postronnych. Choć publikowane na łamach portalu YouTube materiały są promowane na łamach oficjalnej strony MPK-Łódź, w odpowiedzi na nasze pytania Sebastian Grochala zastrzega, że nie należy traktować padających na filmach wypowiedzi jako oficjalnego stanowiska spółki.

Remont infrastruktury – wiele słów, ale mało konkretów

Jednocześnie szeroko argumentuje swoją opinię. – W moim rozumieniu pewny los oznaczałby informacje o konkretnych planach czy rozwiązaniach zmierzających do przeprowadzeniu w konkretnym terminie konkretnych prac remontowych – tłumaczy. – Tymczasem nie słychać, aby istniały konkretne plany czy wizje dotyczące remontu linii lutomierskiej i ozorkowskiej. A ich brak to dla mnie niepewna przyszłość linii, bo bez gruntownych prac, zarówno w zakresie torowiska, jak i sieci, nie wiadomo, jak długo możliwa będzie bezpieczna jazda – dodaje.

– Trzeba mieć świadomość, że odkładanie remontu działa na niekorzyść linii, a nie uznawać, że skoro teraz możliwe jest prowadzenie ruchu, to tramwaje będą mogły jeździć jeszcze dziesięciolecia. Jeśli nie zacznie się poważnych inwestycji, to niestety los tych połączeń jest niepewny. Jeżeli mamy mówić o pewnej przyszłości, to powinny zapadać już konkretne decyzje w tej sprawie – ocenia nasz rozmówca.

Czas przejazdu zniechęca do tramwaju

Zwraca on także uwagę na wydłużający się czas przejazdu. – Ograniczenia prędkości są znaczące i tramwaje jadą bardzo powoli. W efekcie czas przejazdu jest argumentem zdecydowanie zachęcającym osoby posiadające samochód do rezygnacji z tramwaju – zauważa Sebastian Grochala.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5