Czy istnieje szansa, by podmiejski tramwaj linii 43B z Łodzi do Lutomierska wrócił na swoją stałą trasę w najbliższą niedzielę? Takiego finału przeciągającego się od lutego zawieszenia przewozów chciałaby gmina Konstantynów Łódzki. Przewoźnik, MPK-Łódź, twierdzi jednak, że w sprawie nie zapadły żadne konkretne ustalenia, a torowisko wymaga pilnych prac o charakterze remontu kapitalnego.
Gmina Konstantynów Łódzki ogłosiła kolejny termin planowanego przywrócenia komunikacji tramwajowej na linii lutomierskiej. Ruch zawieszony jest tam od lutego, kiedy fragment torowiska na terenie podłódzkiego miasta został podmyty. – Wspólnie z MPK-Łódź działamy, aby od 1 października tramwaj ruszył w kierunku Lutomierska – czytamy w krótkim komunikacie zamieszczonym na łamach miejskiej strony w serwisie społecznościowym Facebook.
Gmina czeka na decyzję przewoźnika... O sprawie informowały także media lokalne. – Wszystko wskazuje na to, że uda się przywrócić kursy do Lutomierska 1 października. Czekamy na ostateczną decyzję MPK w tej sprawie – powiedział dziennikowi „Express Ilustrowany” Kacper Demko z Gminnego Centrum Informacji w Konstantynowie Łódzkim.
Wydaje się jednak, że wskazywaną datę należy traktować z pewną dozą sceptycyzmu. Przypomnijmy, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom konstantynowskiego samorządu kursów
nie udało się uruchomić 1 września, nie osiągnięto bowiem porozumienia z przewoźnikiem, łódzkim MPK, w zakresie stanu technicznego trasy. Również i teraz spółka nie potwierdza informacji o możliwości przywrócenia połączenia w ciągu kilku nadchodzących dni.
... a ten nie wie nic o konkretnych ustaleniach z gminą – Jako przewoźnik nie mamy aktualnie żadnych konkretnych informacji co do terminu wznowienia kursów. Być może, skoro informują o tym władze Konstantynowa, takie rozmowy toczą się na poziomie samorządów – powiedział nam Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź sp. z o.o. (czekamy na stanowisko Urzędu Miasta Łodzi w tej sprawie). Dodaje przy tym, że wciąż konieczne jest prowadzenie dalszych zaawansowanych prac torowych.
– Z naszej perspektywy na całej linii należy przeprowadzić remont kapitalny – ocenia Sebastian Grochala. – Liczne ograniczenia prędkości wprowadzone już dużo wcześniej obowiązują dalej. Nie wykluczamy kolejnych, które zostaną ustanowione, jeśli zajdzie taka konieczność [w razie wznowienia przewozów] – stwierdza. – W chwili obecnej jest jednak zbyt wcześnie, aby mówić o większych szczegółach – mówi.
Jakie są konkretne wnioski z niedawnego przejazdu technicznego? Przypomnijmy, że we wrześniu na nieczynnej linii lutomierskiej zorganizowano dwa
przejazdy techniczne. Żadna ze stron, a więc ani MPK-Łódź, ani samorząd Konstantynowa Łódzkiego, nie przedstawiła jednak na razie szczegółowych wniosków z inspekcji, która miała odpowiedzieć na pytanie o możliwość prowadzenia regularnego ruchu z pasażerami. Przewoźnik wielokrotnie sygnalizował jednak wcześniej, że
w jego opinii konieczne jest podjęcie robót o charakterze kompleksowym.