Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Megaprzetarg na 213 tramwajów unieważniony. Skoda najlepsza, ale droga

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Megaprzetarg na 213 tramwajów unieważniony. Skoda najlepsza, ale droga
fot. Martyn Janduła
Tramwaje Warszawskie unieważniły przetarg na zakup do 213 nowych tramwajów różnej długości – poinformowała nieoficjalnie Gazeta Stołeczna. Najwięcej punktów miała otrzymać oferta firmy Skoda, ale przekracza ona kosztorys. Jednocześnie oferta najtańszego konsorcjum Solarisa i Stadlera została wykluczona.

Tramwaje Warszawskie prowadzą wielki przetarg na zakup do 213 nowych tramwajów – 123 w zamówieniu podstawowym i 90 w opcji. Zadaniem producenta w zadaniu podstawowym będzie dostawa 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 pojazdów jednokierunkowych o długości do 33 m, a także 20 wozów krótszych, o długości do 24 m. Prawo opcji obejmuje z kolei 45 tramwajów dwukierunkowych i tyle samo jednokierunkowych o długości do 33 m.

W maju otwarto oferty. Wystartowało pięć firm – Hyundai, Alstom, Pesa, Skoda i konsorcjum Stadler i Solaris. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Stadler i Solaris (ok. 2,209 mld zł brutto na całe zamówienie), a następną w kolejności koreański Hyundai (1,818 mld zł netto, czyli ok. 2,236 mld zł brutto). Cena nie jest jednak najważniejszym kryterium, ale tylko ci producenci zaoferowali cenę mieszczącą się w budżecie zamawiającego, wynoszącym blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto). Pozostałe oferty – Alstomu (3,419 mld zł brutto), Skody (2,211 mld zł netto, czyli ok. 2,720 mld zł brutto), a także Pesy (2,722 mld zł brutto).

Prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski potwierdził Gazecie Stołecznej, że najtańsza oferta konsorcjum Solarisa i Stadlera oraz najdroższa Alstomu zostały wykluczone. Najwięcej punktów miała otrzymać Skoda, która jest jednak sporo droższa od propozycji firmy Hyundai. W tej sytuacji przetarg ma zostać unieważniony. Spółka liczy się jednak, że startujący mogą odwołać się od tej decyzji.

O wyborze decydują: cena (53%), pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1 mln km (20%), zużycie energii (9%), najwyższy nacisk na osi tramwajów na tor (5%), długość płaskiej podłogi (3%), odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju (2%), nachylenie podłogi (2%), poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju (2%), poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju (2%) oraz okres gwarancji (2%).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5