Podobnie jak Man i Scania, Mercedes również nie zaprezentował w Kortrijk autobusu zeroemisyjnego. Niemiecki koncern pokazał jedynie dwa autobusy dedykowane przewozom wewnątrzmiejskim.
Jednym z nich był Mercedes Citaro NGT, którego obecność na targach Busworld okrzyknięto „światową premierą”. W tym wypadku można jednak mówić wyłącznie o premierze kolejnej wersji Citaro napędzanej tym razem sprężonym gazem ziemnym. Solidny w budowie i długowieczny autobus jest bowiem doskonale znany europejskim klientom i zadawanie sobie trudu by po raz kolejny opisać jego parametry mijałoby się z celem.
Drugim z pojazdów, które mogłyby zainteresować przewoźników, był niskopodłogowy Mercedes Sprinter City, przygotowany przez koncern do wykonywania przewozów na terenie miast. Ten znany pojazd można było spotkać w odmianie niskopodłogowej także na stoiskach mniejszych (także polskich) firm, które zajmują się zabudową podwozi mercedesa.
LINK DO BIAŁEJ KSIĘGI MOBILNOŚCI