Dzisiaj (23 września) na stację metra C16 Szwedzka przebiła się druga z tarcz TBM, drążących tunele wschodniego-północnego odcinka II linii. Do tej pory maszyna wydrążyły ponad 1 km tunelu. Zakończenie drążenia ma nastąpić na przełomie roku.
Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, poinformowała dzisiaj, że tarcza TBM Anna, drążąca tunel północnym na odcinku wschodnim-północnym II linii metra, którym w przyszłości pojadą pociągi w kierunku centrum, przebiła się na właśnie na drugą na swojej trasie stację – C16 Szwedzka. Oznacza to, że już oba tunele łączące stacje C17 Targówek i C16 Szwedzka są gotowe – Maria, która drążyła równoległy tunel południowy, dla pociągów w kierunku Targówka, przebiła się na Szwedzką na początku września.
Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym
rozpoczęło się na początku maja – o dwa miesiące wcześniej niż pierwotnie zakładano. Pierwsza ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria, a na przełomie maja i czerwca wystartowała Anna. Tarcze do stacji Szwedzka wydrążyły już o. 1076 m tunelu, a w sumie do wykonania mają ok. 2,2 km tunelu (z wyłączeniem odcinków stacyjnych).
Na Szwedzkiej obie tarcze przejdą przegląd i z
wykorzystaniem zmienionych technologii zostaną przesunięte przez teren stacji. Jak
informuje wykonawca, budowa ostatniego odcinka – D16 do stacji C15 Dworzec Wileński – ma zakończyć się na przełomie grudnia i stycznia. Za torami odstawczymi na Dworcu Wileńskim przewidziano komorę demontażową dla tarcz.