Pod folię trafiają kolejne nadmiarowe składy metra. Tym razem Metro Warszawskie odstawia kilka składów Alstom Metropolis, które oczekują na naprawę główną, wynikającą z osiągniętych przebiegów. Do ruchu wracają natomiast składy rosyjskie.
W związku z dostarczeniem wszystkich 35 składów Siemens Inspiro Metro Warszawskie posiada chwilowo – do czasu zapowiadanego zwiększenia częstotliwości – nadmiar pociągów. Wiosną zeszłego roku spółka zaczęła odstawiać składy rosyjskie (seria 81) – w pierwszej kolejności te, które miały przejść w najbliższym czasie poważniejsze remonty. Nadmiarowe składy nie mieszczą się w elektrowozowni czy na torach odstawczych na linii, dlatego też są foliowane i odstawiane na wolnych torach na terenie STP Kabaty.
W szczytowym momencie, w zeszłoroczne wakacje, zdarzało się, że składy rosyjskie w ogóle nie wyjeżdżały na linię. Obecnie, w związku ze stopniowym zwiększeniem częstotliwości na I linii i kierowaniem większej liczby Inspiro na testy na II linię, stare pociągi serii 81 ponownie wracają do łask. Jak informuje Metro Warszawskie, w tej chwili zafoliowanych jest sześć składów rosyjskich (nr 9, 15 i z nowych dostaw 36, 37, 38, 39).
Pod chmurkę zaczęły za to trafiać składy Alstom Metropolis 98B. – Czekają na naprawy główne i dostawę części – mówi Paweł Siedlecki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Zafoliowane są trzy składy (nr 16, 19, 20).
Metro Warszawskie ogłosiło niedawno
przetarg na wykonanie naprawy głównej 14 z 18 posiadanych przez spółkę składów Alstom Metropolis 98B. Termin składania ofert mija 5 marca. Naprawy potrwają do końca 2018 r. To już drugie podejście spółki do tej kwestii – w pierwszym przetargu kwoty oferentów przekraczały założony budżet. Metro przeprowadziło naprawę główną czterech składów we własnym zakresie.
Jednocześnie w tej chwili trwa na terenie STP Kabaty
budowa nowej hali postojowej. Jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni 0,96 ha pomieści 14 składów. W przybudówce znajdą się m.in. dyspozytornia, rozdzielnia trakcyjno-energetyczna, pomieszczenie socjalne, magazyn. Oprócz tego powstanie nowy magazyn materiałów łatwopalnych i chemicznych (smary, oleje, rozpuszczalniki). Nowy obiekt powinien w dużej mierze rozwiązać problem braku miejsca dla składów.