Wykonawca odcinka wschodniego-północnego II linii przygotowuje się do rozpoczęcia drążenia kolejnych tuneli. Główne elementy konstrukcyjne na stacjach są już skończone. – Jesteśmy zadowoleni z postępu. Teraz prowadzone są przede wszystkim prace związane z budową docelowych słupów oraz izolacją stropów – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy Astaldi.
Wykonawca odcinka wschodniego-północnego II linii utrzymuje dobre tempo prac. Gotowe są dwa pierwsze równoległe odcinki tuneli szlakowych od stacji C18 Trocka do C17 Targówek. – Oba odcinki tunelowe zostały wykonane ze średnią prędkością 13 metrów na dobę. Każdy z odcinków ma ok. 280 obudów tunelowych – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy Astaldi. Jak dodaje, tunel prawy, patrząc od strony C18 Trocka, który został ukończony w pierwszej kolejności, jest dłuższy ze względu na to, że znajduje się po zewnętrznej stronie łuku.
Obie tarcze TBM
znajdują się obecnie na stacji C17 Targówek. – Jedna z nich jest przygotowywana do drążenia kolejnego odcinka tunelu – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy Astaldi. Maria, która wykonuje tunel, którym pojadą pociągi z centrum na Targówek,
ma znowu ruszyć w piątek 21 lipca. – Druga maszyna rozpoczyna „przemarsz” przez stację i jest przygotowywana do serwisu. Trwa jej wysuwanie z tunelu – mówi Witczyński. Anna, która drąży tunel dla pociągów do centrum, ma ruszyć w około trzytygodniowym odstępie.
Jak informuje wykonawca, główne elementy konstrukcyjne są skończone na wszystkich stacjach. – Prowadzone są przede wszystkim prace z budową docelowych słupów oraz izolacji stropów. Zbudowany strop jest izolowany, a następnie nakładana jest warstwa ochronna betonu. W kolejnym etapie będą przygotowywane zasypki – mówi Witczyński. Jak dodaje, na stacji C18 Trocka połączono już część stacyjną z torami odstawczymi.
Realizacja odcinka wschodniego-północnego ma zakończyć się w 2019 r. – Cieszymy się, że idziemy zgodnie z harmonogramem. Nie było żadnych niespodzianek i liczymy na to, że skoro konstrukcja główna jest wykonana, to niespodzianek już nie będzie – mówi Paweł Skorupa, kierownik kontraktu ze strony Astaldi. Jak dodaje, trwają prace nad wzmocnieniem gruntu pod budynkami oraz wzmocnieniem kilku kamienic na Pradze. – Liczymy, że po tych prac wzmocnienionych uda się spokojnie pod Strzelecką przejść tarczami – dodaje Skorupa. Zakończenie drążenia tunelu przewidziane jest na przełomie grudnia tego roku i stycznia 2018 r.