Na stacji C18 Trocka na wschodnim-północnym odcinku II linii metra trwają intensywne prace konstrukcyjne. To stąd wyruszą tarcze TBM, które wydrążą dwa równoległe tunele szlakowe w kierunku Dworca Wileńskiego. – Mamy nadzieję, że w wakacje zaczniemy proces drążenia – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Na stacji Trocka w części stacyjnej, związanej z obsługą pasażerów,
trwają już prace podstropowe na poziomie -1. Układane są zbrojenia pod strop pośredni, wykonano już pierwszą jego sekcję. Po zakończeniu realizacji stropu pośredniego rozpocznie się wykop podstropowy na poziomie -2, gdzie przewidziano halę peronową.
Duże zaawansowanie prac w części stacyjnej przy ul. Trockiej nie dziwi. – Najpierw będzie pełniła ona funkcję szybu startowego dla dwóch maszyn, które będą drążyć tunele w kierunku stacji C15 Dworzec Wileński. Stąd rozpocznie się drążenie, tutaj zostanie zorganizowane zaplecze dla maszyn drążących tunele – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi.
Do budowy tuneli odcinka wschodniego-północnego zostaną wykorzystane dwie spośród czterech tarcz, które pracowały już przy centralnym odcinku II linii metra. – Roboty idą świetnie. Już wiosną będziemy przygotowywać się do przewiezienia i złożenia tarcz TBM. Proces potrwa do czerwca i mamy nadzieję, że w wakacje zaczniemy proces drążenia – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Drążeniu tuneli podporządkowane są prace konstrukcyjne na kolejnych stacjach, tym samym drugim
najbardziej zaawansowanym obiektem pod względem konstrukcyjnym jest komora rozjazdowa po wschodniej stronie stacji C17 Targówek przy Ossowskiego. To będzie pierwszy obiekt, do którego dotrą tarcze TBM. Realizacja odcinka wschodniego-północnego z trzema stacjami – C16 Szwedzka, C17 Targówek, C18 Trocka – ma zakończyć się, zgodnie z kontraktem, w maju 2019 r.