Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Targówek: Na Trockiej wre praca pod stropem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji C18 Trocka ,na końcu realizowanego obecnie wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra, trwają już prace przy wykonywaniu stropu pośredniego nad przyszłą halą peronową. – Patrząc na obiekt w przekroju, jesteśmy przed samą połową robót konstrukcyjnych. Na termin kontraktowy spoglądamy optymistycznie – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro.

Stacja C18 Trocka na końcu realizowanego obecnie odcinka wschodniego-północnego II linii metra to specyficzny obiekt. Plac budowy rozciąga się od ulicy Ossowskiego aż po jednorodzinną zabudowę Zacisza. – Cały obiekt ma ok. 450 m długości – wylicza Jerzy Lejk, prezes Metra.

Budowany przystanek będzie miał dwie kondygnacje. – W porównaniu do stacji na centralnym odcinku przystanki na odcinku wschodnim-północnym są stosunkowo płytkie, dwukondygnacyjne – z poziomem hali odpraw i hali peronowej – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, formy Astaldi. – Poziom główki szyny będzie na poziomie 16-17 metrów od poziomu terenu, czyli mniej więcej tyle samo, co na stacji Centrum i Świętokrzyska I linii – precyzuje Lejk.

Pierwsze sekcje stropu pośredniego

Najbardziej zaawansowane prace trwają na odcinku od Ossowskiego do Trockiej, czyli w części stacyjnej, która w przyszłości będzie związana z obsługą pasażerów. – Mamy tutaj gotowe ściany szczelinowe, wykonane stropy. Pracujemy już na poziomie -1 – mamy gotową pierwszą sekcję stropu wewnątrz tej stacji – mówi Mateusz Witczyński. – Po wykonaniu stropu na poziomie -1, rozpoczniemy wykop podstropowy na poziomie -2, czyli hali peronowej. Patrząc na obiekt w przekroju, jesteśmy przed samą połową robót konstrukcyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że część denna stacji jest dużo bardziej skomplikowana niż strop pośredni. Na termin kontraktowy patrzymy jednak optymistycznie – dodaje Witczyński.

Mniej zaawansowane prace trwają w miejscu komory torów odstawczych. – Na części torów odstawczych kończymy ściany szczelinowe. Przygotowujemy wykop wstępny pod pierwszy strop górny torów odstawczych – mówi Witczyński.

Taka, a nie inna kolejność prac jest nieprzypadkowa. – Zasada, jaką przyjęliśmy przy realizacji, polega na podporządkowaniu robót konstrukcyjnych na stacjach przebiegowi budowy tuneli. W przypadku stacji przy ul. Trockiej prace rozpoczęliśmy od zachodniego krańca, czyli części stacyjnej. Po wykonaniu ścian szczelinowych i stropu górnego przenieśliśmy się z budową ścian szczelinowych na tory odstawcze – wyjaśnia Mateusz Witczyński. To właśnie w części stacyjnej przy ul. Trockiej zaplanowano szyb startowy dla tarcz, które mają od początku wakacji rozpocząć drążenie tuneli, stąd koncentracja prac w tym akurat miejscu.

Co na pozostałych przystankach

Równolegle prace toczą się na dwóch innych stacjach – C17 Targówek i C16 Szwedzka. Na tej pierwszej również trwają już prace podstropowe. – Na stacji C17 najpierw rozpoczęliśmy budowę części komory rozjazdu, która jest bliżej stacji Trockiej, bowiem to właśnie do tego obiektu w pierwszej kolejności dotrą maszyny drążące tunele. Ta część stacji jest na podobnym etapie, co część stacyjna przystanku C18 Trocka – mamy strop górny, ściany szczelinowe, wykop podstropowy, trwają przygotowania do betonowania stropów pośrednich. Natomiast w części stacyjnej, czyli miejscu, związanym z obsługą pasażerów, kończymy ściany szczelinowe i przygotowujemy się do wykonywania pierwszej sekcji stropów – mówi Witczyński.

Najmniej zaawansowana jest budowa stacji C16 Szwedzka. – Tam prace ruszyły dopiero we wrześniu. Jej realizację zaczęliśmy najpóźniej ze względu na to, że przed rozpoczęciem prac były problemy ze stanem budynku Strzelecka 46. Ponadto w trakcie, gdy budynek był zabezpieczany, nie mogliśmy korzystać z całego placu budowy, więc mieściło nam się mniej sprzętu o budowa ścian szczelinowych przebiegała wolniej. Nie jest to jednak problemem – stacja jest ostatnia, więc na razie nie ma to wpływu na realizację całego kontraktu – zapewnia Witczyński.

Oprócz stacji powstają też wentylatornie szlakowe, których podstawową funkcją będzie doprowadzanie i odprowadzanie powietrza. – Mamy gotowe wszystkie elementy konstrukcyjne na poziomie -1, gdzie staną same wentylatory oraz cała infrastruktura sterująca. Na poziomie -2 trwają ostatnie prace konstrukcyjne – mówi Witczyński.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5