Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Pierwszy tunel między Targówkiem a Szwedzką gotowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Pierwszy tunel między Targówkiem a Szwedzką gotowy
fot. UM Warszawa
Tarcza TBM Maria, który drąży tunel południowy, dla pociągów w kierunku stacji Trocka, przebiła się właśnie na stację C16 Szwedzka. Oznacza to, że pierwszy tunel między stacjami C17 i C16 Szwedzka jest już gotowy. Drążenie tuneli odcinka wschodniego-północnego ma zakończyć się na przełomie roku.

Władze miasta poinformowały, że tarcza TBM Maria, drążąca tunel południowy na odcinku wschodnim-północnym II linii metro, którym w przyszłości pojadą pociągi w kierunku stacji Trocka, przebiła się na drugą z kolei stację – C16 Szwedzka. Oznacza to, że pierwszy z dwóch tuneli między stacjami C17 Targówek i C18 Trocka jest już gotowy. Jego długość to 658 m, a maszyna, która z poprzedniej stacji wyruszyła pod koniec lipca, utrzymywała średnie tempo 17 m na dobę.

Tarcza zostanie przesunięta przez stację z wykorzystaniem nowej technologii. – Mamy specjalny wózek, na którym umieszczana jest tarcza, następnie ten wózek dzięki siłownikom hydraulicznym jest przesuwany do przodu po ułożonych torach – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy AGP Metro. Zanim tarcza rozpocznie drążenie ostatniego odcinka – do stacji C15 Dworzec Wileński – będzie musiała przejść przegląd.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym rozpoczęło się na początku maja – o dwa miesiące wcześniej niż pierwotnie zakładano. Pierwsza ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria, a 19 czerwca, po przejściu 420 m, przebiła się na stację C17 Targówek. W sumie do stacji C15 Dworzec Wileński tarcza ma do przejścia 2224,42 m. Anna, która wykonuje tunel dla pociągów z Targówka do centrum, wystartowała z Trockiej na przełomie maja i czerwca, a do stacji Targówek dotarła 5 lipca. Tarcza ma do pokonania dystans w sumie blisko 2239 m. Według informacji na piątek 1 września, znajduje się ona na 782 metrze.

Jak informuje wykonawca, budowa ostatniego odcinka – D16 do stacji C15 Dworzec Wileński – ma natomiast zakończyć się na przełomie grudnia i stycznia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5