Jest postęp w sprawie zachodniego przedłużenia II linii metra do stacji C6 Księcia Janusza. Wojewoda, który wcześniej kwestionował składaną dokumentację, otrzymał i przyjął już wszystkie poprawione projekty. – Liczymy, że w najbliższym czasie będziemy otrzymywali poszczególne pozwolenia na budowę – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
W dalszym ciągu toczą się przygotowania do realizacji zachodniego odcinka II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego. Brak pozwoleń na budowę wstrzymuje podpisanie umowy z wykonawcą tego odcinka, firmą Gulermak. Przetarg w tej sprawie rozstrzygnięto
jeszcze w październiku zeszłego roku.
Wojewoda, który wydaje pozwolenia na budowę dla metra, zażądał jednak
uzupełnienia i poprawienia projektów budowlanych, wyznaczając termin 90 dni. Niektórzy dopatrywali się w przedłużających się przygotowaniach kontekstu politycznego – wojewoda reprezentuje PiS, który jest opozycyjny względem sprawującej władzę w stolicy Hanny Gronkiewicz-Waltz (PO).
Szczęśliwie sprawa posunęła się do przodu. Wczoraj (13 września) do wojewody dostarczono projekty dla stacji C8 Płocka i tunelu D9 Płocka – Rondo Daszyńskiego. Oznacza to, że złożono już wszystkie pięć projektów po poprawkach. – Dzięki stałej współpracy z Wydziałem Infrastruktury Urzędu Wojewódzkiego możliwe było złożenie i przyjęcie dokumentacji przed wyznaczonym w postanowieniach czasem. Liczymy, że w najbliższym czasie będziemy otrzymywali poszczególne pozwolenia na budowę – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Projekty są stopniowo przekazywane do zaopiniowania przez konserwatora zabytków. Służby wojewody przekazały już dokumentacje dla czterech obiektów (C7 Młynów, szlak D7 Księcia Janusza – Młynów, C6 Księcia Janusza i szlak D8 Młynów – Płocka). Konserwator wydał już postanowienie dla C6 Księcia Janusza.
Po wydaniu pozwoleń na budowę Metro podpisze umowę z wykonawcą, który przedłużył właśnie ważność swojej oferty. Gulermak będzie miał 38 miesięcy na zrealizowanie prac, co oznacza, że te skończą się na początku 2020 r., czyli nieco później, niż pierwotnie zakładał Ratusz.
Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj
węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Od maja
trwa natomiast budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi.