Wojewoda mazowiecki wydał wczoraj (20 września) pozwolenia na budowę dla kolejnych obiektów odcinka zachodniego II linii metra - stacji C8 Płocka i tunelu D9 Płocka - Rondo Daszyńskiego, Oznacza to, że są już wszystkie pozwolenia niezbędne dla podpisania umowy z wykonawcą przedłużenia II linii metra w kierunku zachodnim na Wolę - do stacji C6 Księcia Janusza.
C6 Księcia Janusza. Ostatnie dwie decyzje, wydane wczoraj (20 września) i obejmujące tunel między stacją Płocka a stacją Rondo Daszyńskiego i stację Płocka, mają rygor natychmiastowej wykonalności. Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu. – To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – powiedział Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki.
Wydanie wszystkich pozwoleń otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą firmą Gulermak, którą wybrano w przetargu
jeszcze w październiku zeszłego roku. Przygotowania jednak do tej pory przedłużały się z uwagi na konieczność poprawek w raporcie środowiskowym oraz decyzji wojewody, który oczekiwał
poprawek w dokumentacji projektowej. Podpisania umowy z Gulermakiem, który wspólnie z Astaldi realizował już centralny odcinek II linii metra, można spodziewać się w najbliższych kilkunastu dniach. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 38 miesięcy na ich przeprowadzenie.
Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj
węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Od maja
trwa natomiast budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi.