Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę już ze wszystkimi pozwoleniami. Można rozpoczynać budowę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Stacja C8, mat. prasowe
Wojewoda mazowiecki wydał wczoraj (20 września) pozwolenia na budowę dla kolejnych obiektów odcinka zachodniego II linii metra - stacji C8 Płocka i tunelu D9 Płocka - Rondo Daszyńskiego, Oznacza to, że są już wszystkie pozwolenia niezbędne dla podpisania umowy z wykonawcą przedłużenia II linii metra w kierunku zachodnim na Wolę - do stacji C6 Księcia Janusza.

C6 Księcia Janusza. Ostatnie dwie decyzje, wydane wczoraj (20 września) i obejmujące tunel między stacją Płocka a stacją Rondo Daszyńskiego i stację Płocka, mają rygor natychmiastowej wykonalności. Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu. – To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – powiedział Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki.

Wydanie wszystkich pozwoleń otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą firmą Gulermak, którą wybrano w przetargu jeszcze w październiku zeszłego roku. Przygotowania jednak do tej pory przedłużały się z uwagi na konieczność poprawek w raporcie środowiskowym oraz decyzji wojewody, który oczekiwał poprawek w dokumentacji projektowej. Podpisania umowy z Gulermakiem, który wspólnie z Astaldi realizował już centralny odcinek II linii metra, można spodziewać się w najbliższych kilkunastu dniach. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 38 miesięcy na ich przeprowadzenie.

Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Od maja trwa natomiast budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5