Wojewoda mazowiecki zatwierdził właśnie projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę kolejnych trzech obiektów na zachodnim odcinku II linii metra na Wolę – dla stacji C7 Młynów i tuneli D7 Księcia Janusza – Młynów oraz D8 Młynów – Płocka. Brakuje już tylko dwóch pozwoleń na budowę – po uzyskaniu wszystkich miasto będzie mogło podpisać umowę z wykonawcą firmą Gulermak, znaną już z realizacji centralnego odcinka II linii metra.
Zgodnie z zapowiedziami przygotowały przygotowania do budowy zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza. Wojewoda wydał pozwolenia dla kolejnych trzech obiektów – stacji stacji C7 Młynów i tuneli D7 Księcia Janusza – Młynów oraz D8 Młynów – Płocka. Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu.
Oznacza to, że w sumie miasto dysponuje czterema pozwoleniami z sześciu. W piątek 16 września służby wojewody wydały pierwsze pozwolenie na odcinku zachodnim –
dla stacji C6 Księcia Janusza. W tej chwili brakuje jeszcze pozwoleń dla tunelu D9 Płocka – Rondo Daszyńskiego oraz stacji C8 Płocka. Gdy Metro uzyska wszystkie decyzje, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
Wykonawcę prac, firmę Gulermak
wybrano jeszcze w październiku zeszłego roku. Przygotowania przedłużały się jednak, gdyż miasto musiało poprawić raport środowiskowy, a następnie wojewoda
zażądał poprawek w dokumentacji budowlanej.
Gulermak będzie miał 38 miesięcy na zrealizowanie prac. Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj
węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Od maja
trwa natomiast budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi. Firma ta, wspólnie z Gulermakiem, realizowała centralny odcinek II linii metra.