Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna już pod ziemią [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W piątek 5 stycznia na stacji C6 Księcia Janusza na budowie odcinka zachodniego II linii metra tarcza TBM Krystyna została opuszczona do szybu startowego. Zadaniem maszyny będzie wydrążenie tunelu północnego do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, którym w przyszłości będą jeździły pociągi z centrum na Wolę. Start drążenia zaplanowano w I połowie lutego.

Stacja C6 Księcia Janusza jest położona się na zachodnim krańcu budowanego właśnie odcinka II linii metra na Wolę. Tutaj, po wschodniej stronie placu budowy, znajduje się szyb startowy dla dwóch tarcz, których zadaniem będzie wydrążenie dwóch tuneli szlakowych do stacji C9 Rondo Daszyńskiego.

Piątek 5 stycznia był dniem szczególnym dla budowy odcinka zachodniego II linii. Do szybu startowego opuszczano bowiem tarczę Krystyna – pierwszą z dwóch TBM-ów, które zostaną wykorzystane do drążenia tuneli. Operacja opuszczania 450-tonowej przedniej części rozpoczęła się o godz. 14. Wykorzystano w tym celu specjalistyczny dźwig, którego masa wynosiła 350 ton (do tego dochodzi ok. 500 ton obciążenia). Pod ziemię trafić musi jeszcze trafić zaplecze tarczy.

Zadaniem Krystyny, która otrzymała swoje imię po Krystynie Krahelskiej, poetce i uczestniczce Powstania Warszawskiego, będzie wydrążenie tunelu północnego do stacji C9 Rondo Daszyńskiego, którym w przyszłości będą jeździły pociągi z centrum na Wolę. Start drążenia zaplanowano w I połowie lutego. Wykonawca zakłada, że tarcza będzie poruszała się średnio z prędkością 15-20 m na dobę. Zakończenie drążenia tunelu przewidziano na listopad.

Od 10 stycznia będzie trwał natomiast transport elementów drugiej z tarcz – Marii. Maszyna ta w grudniu zakończyła drążenie jednego z dwóch tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii od stacji C18 Trocka do stacji C15 Dworzec Wileński. Teraz jej zadaniem będzie wydrążenie tunelu południowego na odcinku zachodnim. Maszyna wystartuje w marcu.

Wszystkie tarcze są własnością wykonawców Astaldi i Gulermak, którzy razem budowali odcinek centralny II linii metra. W sumie firmy te posiadają cztery tarcze (Maria, Anna, Krystyna i Elżbieta), które zostały wyprodukowane specjalnie dla realizacji kontraktu warszawskiego. Teraz, przy budowie odcinków zachodniego i wschodniego, nie będzie wykorzystywana jedynie tarcza Elżbieta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5