Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Woli wkracza w etap prac konstrukcyjnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Woli wkracza w etap prac konstrukcyjnych
fot. Metro Warszawskie
Jak informuje Metro Warszawskie, na budowie zachodniego odcinka II linii na Wolę zakończyły się główne prace związane z przekładaniem instalacji podziemnych, kolidujących z korpusem stacji. Umożliwia to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych.

Zakończyły się już na Woli główne prace związane z przekładaniem instalacji podziemnych, które kolidują z budową korpusów stacji. Jednocześnie ruszyła realizacja tzw. murków prowadzących, czyli żelbetowych ścian, wykorzystywanych przy wykonywaniu ścian szczelinowych.

Jak informuje Metro, na stacji C7 Młynów murki prowadzące budowane są w sposób tradycyjny. „Wykonywany jest wykop, szalunki, zbrojenie, betonowanie. Do budowy niewielkiego fragmentu murku prowadzącego o szerokości 30 cm i długości 120 cm potrzeba aż 15 kg stali i 900kg betonu (to waga porównywalna z ciężarem samochodu osobowego” – opisuje Metro. Inaczej wygląda sytuacja na największej stacji odcinka, czyli C6 Księcia Janusza. Tutaj murki prowadzące są budowane z prefabrykatów.

Ponadto na stacji C6 ozpoczęto głębienie ścian szczelinowych, które są realizowane tzw. sekcjami. To element konstrukcyjny przyszłej stacji i jednocześnie zabezpieczający cały wykop i plac budowy przed osuwaniem się ziemi i wodami gruntowymi.

Umowę na realizację odcinka zachodniego podpisano pod koniec września 2016 r. Zgodnie z terminami kontraktowymi realizacja zachodniego odcinka potrwać ma 38 miesięcy i zakończyć się na przełomie listopada i grudnia 2019 r.

Znacznie bardziej zaawansowana jest budowa odcinka wschodniego-północnego na Targówek, jednak tutaj umowę podpisano kilka miesięcy wcześniej. Budowa wszystkich stacji toczy się już pod ziemią, a na stacjach C17 Targówek i C18 Trocka zeszły do poziomu -2, czyli hal peronowych. Trwają prace montażowe obydwu tarcz TBM, które mają wydrążyć tunele od stacji C18 Trocka do stacji C15 Dworzec Wileński. Tutaj wręcz odnotowywane jest przyspieszenie i prawdopodobnie tarcze wystartują wcześniej niż zakładano.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5