Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na naprawę główną 14 sześciowagonowych pociągów Alstom Metropolis 98B. To już drugie podejście spółki do tej kwestii.
Przetarg obejmuje wykonanie naprawy głównej 14 z 18 posiadanych przez Metro pociągów Alstom Metropolis 98B. Konieczność jej przeprowadzenia wynika z norm przebiegowych oraz parametrów określonych przez producenta. To już drugie podejście do naprawy głównej składów alstomowskich. Teraz wydłużono m.in. czas naprawy z 80 do 140 dni. – Pierwszy przetarg na naprawy główne Metropolisów nie doszedł do skutku. Zaproponowane kwoty przewyższały nasze oczekiwania finansowe. Nie mniej jednak zdecydowaliśmy się we własnym zakresie zrealizować część napraw głównych, czego efektem jest jeden pociąg już po naprawie i trzy kolejne w trakcie – mówi Paweł Siedlecki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Termin składania ofert w nowym przetargu mija 5 marca.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie naprawy głównej pudeł wagonów czołowych i pośrednich. W zakres tej naprawy wchodzi naprawa malatury, w tym naklejenie nowego pasa dekoracyjnego (żółtego zamiast granatowego), regeneracja pulpitu maszynisty, naprawa podłogi przedziału pasażerskiego, wymiana wykładziny w kabinie maszynisty, wymiana uszkodzonych szyb, wykonanie osłony drzwi i ściany kabiny maszynisty od strony salonu pasażerskiego. Metro przewiduje, że wymianie podlegać będzie do 80% szyb w drzwiach pasażerskich i do 50% szyb pudła wagonu.
Oprócz tego ma zostać wykonana naprawa wózków napędowych i tocznych wraz z zestawami kołowymi. Prace nie obejmą natomiast przekładni napędowych w zestawach kołowych – te wykona ich producent, firma Siemens. Wykonawca będzie ponosił koszty transportu. Przetarg zawiera prawo opcji – tj. wymianę 28 sztuk zestawów kołowych tocznych.
Realizacja zamówienia rozpocznie się jeszcze w tym roku i potrwa do końca 2018 r. Naprawy będą się odbywać w partiach po jednym składzie. Naprawa każdej partii pociągów nie może potrwać dłużej niż 140 dni od dnia jej odbioru do dnia jej ponownego dostarczenia do siedziby zamawiającego. Transport, w związku z demontażem aparatury pneumatycznej wagonów, jest dopuszczalny wyłącznie na platformach przewozowych. Pociągi po naprawie zostaną objęte 24-miesięcznym okresem gwarancji.
Więcej informacji na ten temat w Monitorze! Zapraszamy do naszego nowego serwisu!