Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na naprawę główną składów Alstom Metropolis 98B. Przy okazji pociągi upodobnią się do Inspiro – w miejscu niebieskiego pasa pojawi się żółty.
Przetarg obejmuje wykonanie naprawy głównej wszystkich 18 składów w latach 2014-2017. Konieczność jej przeprowadzenia wynika z norm czasowych i przebiegowych oraz parametrów określonych przez producenta. Specyfikacja postępowania przetargowego uwzględnia m.in. naprawę malatury, naprawę podłogi w części pasażerskiej, wymianę uszkodzonych szyb, wymianę podłogi w kabinie maszynisty, a także naprawę główną wózków i zestawów kołowych tocznych i napędowych. Składy będą przekazywane do naprawy w partiach po jednej sztuce. Czas trwania naprawy jednego pociągu – od momentu odebrania składu przez wykonawcę do momentu dostarczenia składu z powrotem do zamawiającego – nie może przekraczać 80 dni.
Przy okazji naprawy składy Metropolis zmienią nieco barwy. Dotychczasowe zasady malowania wagonów zostały określone przez Metroprojekt na długo przed otwarciem metra – jeszcze w latach 80. Pociągi otrzymały biało-czerwone barwy, które są oddzielone od siebie niebieskim pasem, będącym kolorem firmowym Metra (znajduje to też odzwierciedlenie w kolorach systemu informacji pasażerskiej).
Zgodnie ze specyfikacją przetargu niebieski naklejany pas zostanie zastąpiony żółtym. Pojawi się też więcej czerwonego z przodu składu – kolor ten obejmie przestrzeń pod i nad obydwoma oknami kabiny maszynisty. Malowanie składu zostanie w ten sposób dostosowanie do narzuconej przez Zarząd Transportu Miejskiego nowej kolorystyki, którą można już podziwiać na wprowadzanych do ruchu składach Siemens Inspiro. – Punktem wyjścia były dotychczasowe barwy metra, w których zmodyfikowano jeden element. Pas koloru niebieskiego został zastąpiony pasem koloru żółtego, dzięki czemu nastąpiła unifikacja z barwami pozostałych środków komunikacji miejskiej w Warszawie. Nie można było tego powiedzieć o dotychczasowym schemacie, a z punktu widzenia miasta istotniejsze jest budowanie spójnej identyfikacji wizualnej (te same barwy – barwy Warszawy) w obrębie wszystkich środków transportu niż podtrzymywanie jednolitości w obrębie jednej z trakcji – wyjaśniał w zeszłym roku zmiany Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u.
Termin składania ofert mija 9 grudnia br. O wyborze oferty będzie decydować cena.