Metro Warszawskie ogłasza konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej trzeciego etapu rozbudowy II linii metra. W jego skład wchodzą trzy ostatnie stacje na odcinku zachodnim wraz z zapleczem – Stacją Techniczno-Postojową na Morach.
Ostatni, zachodni odcinek II linii metra przez Chrzanów, w kierunku Połczyńskiej, ma powstać do 2023 r. Niedawno przyspieszenie jego realizacji
zapowiedziały władze miasta. Jest on niezbędny dla sprawnego funkcjonowania II linii metra – na jego końcu znajdzie się bowiem zaplecze, czyli Stacja Techniczno-Postojowa Mory. Koszt jego budowy szacowany jest na 1,2 mld zł, co wymagało
przesunięć na liście priorytetów inwestycyjnych miasta.
Metro Warszawskie ogłosiło właśnie konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra. W jego skład wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje. Stacja C3 o roboczej nazwie Lazurowa znajdzie się po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie Lazurowej. Stacja C2 o roboczej nazwie Chrzanów zostanie ulokowana w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej. Ostatnia stacja C1 o roboczej nazwie Połczyńska przewidziana jest w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za nią, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zostanie zlokalizowana Stacja Techniczno-Postojowa Mory. Na terenie o łącznej powierzchni 26 hektarów przewidziano hale postojowe i serwisowe, magazyny i zaplecze techniczne II linii metra. Odcinek ten, zgodnie z warunkami, ma być skromny pod względem wystroju czy rozwiązań technologicznych (więcej piszemy o tym
tutaj).
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie mija 21 grudnia. Oferenci spełniający kryteria konkursu zostaną zaproszeni do złożenia prac. Będą mieli na to co najmniej 90 dni od daty zaproszenia. Oferty będą oceniane pod względem siedmiu kryteriów:
- cena (30%);
- walory konstrukcyjno-technologiczne (5%);
- walory eksploatacyjne (15%);
- minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%);
- rozwiązania architektoniczne (20%);
- powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%);
- program i rozwiązania technologiczne STP (10%).
Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki” w postępowaniu o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych trzech stacji i STP Mory oraz w postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej węzłów przesiadkowych. Te planowane są przy stacjach Lazurowa i Połczyńska.