Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Oznaczenia na nowej linii do poprawki. Przesiadka bardziej widoczna

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-03-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Oznaczenia na nowej linii do poprawki. Przesiadka bardziej widoczna
fot. WU
Warszawski ZTM zapowiada audyt informacji na nowo otwartej II linii metra. Pasażerowie skarżą się przede wszystkim na niedostatecznie oznaczoną przesiadkę na Świętokrzyskiej. Na wielu stacjach występują też błędy w tablicach kierujących do wyjść. Sprawy nie ułatwia też forma informacji – treści są ukryte pod ciężkimi taflami szkła, co każdorazowo utrudnia ich aktualizację.

Od początku funkcjonowania nowej linii pasażerowie zwracają uwagę na mankamenty nowego systemu oznaczeń. Dużo głosów dotyczy przesiadek na Świętokrzyskiej. Na peronie II linii tablice kierują pasażerów przesiadających się na I linię do schodów prowadzących na antresolę, skąd pasażerowie muszą przejść ponownie przez bramki i zejść na peron I linii. Brakuje tablic kierujących do przejścia na końcu peronu, które bezpośrednio łączy dwie linie.

Projektant nie przewidział. Przesiadki bardziej widoczne

Problem ten jest już znany ZTM-owi. – Rzeczywiście, już na etapie projektowania informacji (treści) dostrzegliśmy potencjalny problem – projektant stacji nie przewidział nośników informacyjnych kierujących prosto do łącznika. Niestety nowy format informacji – podświetlane panele – ma tę wadę, że nie można dowolnie kształtować ich lokalizacji. Gdziekolwiek występują muszą mieć doprowadzone zasilanie. W momencie, w którym zostaliśmy włączeni w proces projektowania treści, większość nośników została już uprzednio zaakceptowana na etapie budowlanym – zastrzega Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Niewykluczone też, że niektóre oznaczenia, np. o przesiadkach między liniami, będą większe. – Będziemy starali się poprawić doraźnie oznakowanie „przesiadkowe”. Osiągnięcie docelowych rozwiązań może być bardziej kłopotliwe, ale z pewnością dostrzegamy potrzebę poprawy – zapowiada Krajnow.

Tablica pokieruje do złego wyjścia

Z oznakowaniem są jednak większe problemy. Występuje sporo błędów. Przykładowo na Rondzie Daszyńskiego jedna z tablic na peronie kieruje do przeciwnych wyjść, niż te występujące w rzeczywistości. W dodatku oznakowanie uwzględnia niewłaściwą, odwrotną lokalizację przystanków tramwajowych w ciągu Towarowej i kieruje w związku tym pasażerów do niewłaściwych wyjść. – W perspektywie najbliższych tygodni przewidujemy kompletny audyt systemu informacji na wszystkich stacjach. Aktualnie rejestrujemy sygnały z mediów, od pasażerów i własne obserwacje. Gdy wszystko zsumujemy, będziemy starali się poprawiać te elementy, które mogą wymagać poprawy – mówi Igor Krajnow.

Dodatkowo na niektórych stacjach tablice są zasłonięte przez elementy infrastruktury – kamery, szyby czy kolumny. – Taka lokalizacja została podyktowana konstrukcją obiektów i sposobem ich wiązania ze sobą. Przypominamy, że elementy nowego systemu były jednym z działań w ramach budowy stacji M2 i były montowane na obszarze pracy AGP a nie poza nim. W ramach audytu, o którym wyżej, będziemy analizowali możliwości korekty położenia tablic – zapowiada Krajnow.

Tafle szkła utrudniają aktualizację

W dalszym ciągu nie zaktualizowano oznaczeń na I linii. Mapy i schematy poza Świętokrzyską nie uwzględniają otwarcia nowej linii. ZTM zwraca tutaj uwagę na brak standaryzacji tablic informacyjnych, a także ich niepraktyczność w kwestii łatwości aktualizacji treści. – Początek pierwszej linii jest dosyć spójny – gabloty na schematy są w miarę jednakowe i zrobione w taki sposób, dzięki któremu będzie możliwe umieszczanie map drukowanych na arkuszach papieru. Niestety, mniej więcej od Dworca Gdańskiego zastosowane są rozwiązania nieprzystosowane do częstej wymiany materiałów – zauważa rzecznik ZTM. To rodzi szereg prowizorycznych rozwiązań. – Mapy naklejane są na plansze, a potem przykryte taflą grubego szkła. Aby Metro mogło wymieniać taryfy czy rozkłady jazdy porobiono albo ramki zatrzaskowe, albo gablotki zamykane, albo jakieś wsuwki pod szkło – wylicza Krajnow.

Niestety tych błędów nie udało się uniknąć na II linii, gdzie również zastosowano ciężkie tafle szkła, które utrudniają jakąkolwiek aktualizację treści. – Przygotowujemy rozwiązania, które mają na celu ucieczkę od wad istniejących gablot (również na M2) i choć jednorazowo będą większym wydatkiem, to potem w eksploatacji okażą się znacznie tańsze – mówi Igor Krajnow.

Czytaj też: Metro ujednolica komunikaty. Co z Jasieńskim?
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5