Dzisiaj (5 marca) przed południem zakończyły się jazdy próbne na centralnym odcinku II linii metra. Nie ma już przeszkód do otwarcia nowej linii. Ma to nastąpić w weekend, choć Ratusz nie podał jeszcze dokładnej daty.
Od piątku 27 lutego wszystkie obiekty centralnego odcinka II linii metra dysponują już pozwoleniem na użytkowanie. Jak informowało Metro, przed otwarciem konieczne były także ćwiczenia służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo oraz testowe przejazdy pociągów. Ich celem było sprawdzenie dwóch systemów — sterowania ruchem kolejowym i ograniczania prędkości. W opinii Instytutu Kolejnictwa dla systemu ograniczenia prędkości zapisano warunek przejeżdżenia 5 tys. km w sposób bezawaryjny dla systemu.
We wtorek odbyły się ćwiczenia Straży Pożarnej. Teraz, w okolicach południa, zakończyły się jazdy próbne. – Przejechaliśmy bezawaryjnie 5 tys. km. W tej chwili odpowiednim pismem zgłaszamy to do Instytutu Kolejnictwa. Następnie będziemy oczekiwać na dokument potwierdzający poprawność działania systemu SOP-3 na centralnym odcinku II linii metra – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Kiedy spółka może taki dokument uzyskać? – Czekamy z niecierpliwością, liczymy, że taki dokument dostaniemy w najbliższej przyszłości – mówi Bartoń.
Ratusz nie podał jeszcze terminu otwarcia centralnego odcinka II linii metra. Według pojawiających się informacji miałoby to nastąpić w ten weekend (wymieniana jest zarówno sobota 7 marca, jak i niedziela 8 marca).
Centralny odcinek II linii metra o długości 6 km składa się z siedmiu przystanków. Jego budowa rozpoczęła się jesienią 2010 r. Prace formalnie zakończyły się 30 września ub.r. Od tamtej pory trwały odbiory i testy. Wpierw inwestycję sprawdzało Metro Warszawskie, następnie wkroczyły służby zewnętrzne (Straż Pożarna, Sanepid, Inspekcja Pracy). Na przełomie stycznia i lutego kontrole rozpoczął natomiast WINB, który wydaje ostateczną zgodę na użytkowanie.
Pierwotnie włodarze zapowiadali, że inwestycja zostanie oddana w połowie grudnia. Jednak 2 grudnia 2014 r. na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego doszło do pożaru części akumulatorów zasilania awaryjnego, co – jak przekonywał Ratusz – wymusiło wydłużenie okresu testów i odbiorów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.