Przy stacji metra C18 Trocka na końcu budowanego obecnie wschodniego-północnego odcinka II linii metra przewidziany jest kilkukondygnacyjny parking przesiadkowy Parkuj i Jedź. ZTM rozważa dwie lokalizacje dla obiektu, który miałby zostać zrealizowany do czerwca 2020 r.
ZTM ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności, koncepcji architektoniczno-budowlanej i karty informacyjnej przedsięwzięcia dla budowy parkingu strategicznego „Parkuj i Jedź” P+R Trocka. Obiekt ten ma powstać przy ostatniej stacji
budowanego obecnie wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra.
Rozważane są dwie lokalizacje. Jedna z nich obejmuje pętlę autobusową Targówek (po północnej stronie ulicy Trockiej i wschodniej ulicy Korzona w odległości ok. 140 m od planowej stacji II linii metra C18 „Trocka”). Druga lokalizacja to miejska działka po północnej stronie ul. Trockiej, w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej stacji metra. Znajduje się tam obecnie ogólnodostępny parking dla mieszkańców, a terenem włada Robotnicza Spółdzielnia Mieszkaniowa „Praga”.
Celem wykonania studium wykonalności jest opracowanie i zweryfikowanie różnych wariantów inwestycji i oszacowanie kosztów przedsięwzięcia. Studium wykonalności będzie podstawą do sporządzenia wniosku o dofinansowanie unijne. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. analiza popytu, oszacowanie potrzebnej liczby miejsc parkingowych i kosztów realizacji.
Następnym etapem będzie wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej obiektu. ZTM przedstawił założenia, zgodnie z którymi parking będzie obiektem wielokondygnacyjnym (liczba kondygnacji będzie wynikać z oszacowanej na podstawie analizy popytu liczby miejsc parkingowych). Na poziomie 0 (poziom terenu) będzie znajdować się autobusowy przystanek techniczny końcowy (pętla techniczna – bez dostępu dla pasażerów) oraz miejsca postojowe, a na kondygnacjach nadziemnych – tylko miejsca postojowe. Przystanki dla wsiadających i wysiadających będą zlokalizowane zgodnie z projektem organizacji ruchu oraz projektem zagospodarowania terenu na potrzeby budowy stacji II linii metra Trocka.
Liczba miejsc dla osób niepełnosprawnych powinna stanowić 4% ogólnej liczby miejsc postojowych. Dodatkowo w okolicach wejścia/ wyjścia powstać ma pięć miejsc typu 2+ (dla osób dzielących podróże). Przewidziano również stanowiska do ładowania pojazdów o napędzie elektrycznych (3 stanowiska na każde 100 miejsc postojowych).
Termin składania ofert mija 26 maja. O wyborze zadecydują cena (80%) oraz doświadczenie architekta (20%). Przedmiot zamówienia (studium wykonalności, koncepcja i karta informacyjna) ma zostać zrealizowany w ciągu 80 dni od podpisania umowy. Obiekt miałby zostać udostępniony najpóźniej do czerwca 2020 r.
Zagospodarowanie rejonu stacji Trocka (cz. I)
Zagospodarowanie rejonu stacji Trocka (cz. II)