Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Rusza wyczekiwany przetarg na zakup do 45 pociągów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Rusza wyczekiwany przetarg na zakup do 45 pociągów
fot. WU
Metro Warszawskie rozpisało przetarg na zakup 45 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi rozbudowywanej II linii, wzmocnienia I linii i w dalszej perspektywie zastąpienia kursujących na niej pociągów rosyjskich. Zamówienie podstawowe obejmuje 37 pociągów, a opcja osiem składów.

Metro Warszawskie rozpisało od dawna zapowiadany przetarg na nowy tabor. Zgodnie z zapowiedziami zamówienie obejmuje 45 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożonych z sześciu wagonów. Składy mają być oczywiście jednoprzestrzenne. Posłużą one nie tylko do obsługi rozbudowywanej linii, ale także zastąpienia 22 składów rosyjskich na I linii. Ich odkupienie nie jest jednak, jak początkowo planowano, elementem tego przetargu. – Chcemy, by pociągi były nowoczesne, przyjazne dla środowiska i zapewniały jak najwięcej komfortu dla pasażerów – mówił Jerzy Lejk, prezes Metra, podczas niedawnego Europejskiego Forum Taborowego.

W zamówieniu podstawowym przewidziano dostawy 37 fabrycznie nowych pociągów, czyli 222 wagonów, w tym 74 z kabiną maszynisty. Opcja przewiduje natomiast dostawy dalszych ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych, co przekłada się na 48 wagonów, w tym 16 z kabiną maszynisty. Pojazdy sześciowagonowe muszą być wyposażone w systemy w pełni współpracujące z systemami i urządzeniami infrastruktury I i II linii metra w Warszawie. Wykonawca musi uzyskać też w UTK świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego oraz przeszkolić maszynistów.

Termin składania ofert mija 27 września. O wyborze zadecydują kryteria ceny (50%), a także zużycie energii elektrycznej (24%), system utrzymania pojazdu (22%) oraz ekologia (4%). Pod uwagę brane będą m.in. okres międzyprzeglądowy oraz przebieg między naprawami okresowymi. Jeżeli chodzi o ekologię punktowane będą występowanie zamkniętego łożyskowania zestawów kołowych oraz sprężarki suchej. O warunkach udziału piszemy więcej tutaj. Wiadomo, że startować mogą polskie firmy, które nie mają bezpośrednio doświadczenia w zakresie produkcji pociągów metra.

Na realizację całego zamówienia przewidziano 53 miesiące. Pierwszy pociąg, zgodnie z przetargiem, powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Na jego odbiór przeznaczono trzy miesiące. Przekazanie terminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu powinno nastąpić do końca 23 miesiąca od dnia podpisania umowy, a bezterminowe stałe powinno zostać przekazane w terminie 35 miesięcy od podpisania umowy. Wstępny harmonogram przewiduje, że dostawy kolejnych składów będą się odbywać od 23 miesiąca w miesięcznych odstępach (w partiach po 1-2 pociągi). O skorzystaniu z prawa opcji spółka będzie mogła zdecydować w terminie 30 miesięcy od zawarcia umowy. Metro Warszawskie potrzebuje pociągów na 2019 r., kiedy ukończone mają zostać odcinki 3+3 – czyli przylegające bezpośrednio do odcinka centralnego II linii i budowane obecnie odcinki zachodni, na Wolę i wschodni-północny, na Targówek, każdy składający się z trzech stacji. Cała II linia ma zostać ukończona do 2023 r.

Zakup nowych pociągów przybliża Metro Warszawskie do celu, jakim jest wycofanie pociągów rosyjskich. – Generalnie zakładamy, że pociągi rosyjskie powinny podlegać wymianie z racji swoich cech eksploatacyjnych i zbliżającego się okresu zakończenia ich żywota technicznego. W tej chwili podlegają one remontom wymaganym przez stosowne przepisy – wskazywał prezes Metra. Wśród wad pociągów wymienia konieczność codziennych przeglądów, a także duży pobór energii.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5