Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Tak będą wyglądać stacje na Bemowie i Bródnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Tak będą wyglądać stacje na Bemowie i Bródnie
stacja C-4 Powstańców Śląskich
Metro rozstrzygnęło dziś konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla dwóch stacji na Bemowie i trzech na Zaciszu i Bródnie (tzw. odcinek 3+2). Zostaną one zrealizowane w drugiej fazie rozbudowy II linii do 2022 r. Te pierwsze zaprojektuje firma AMC Chołdzyński (w konsorcjum z Metroprojektem), znana z koncepcji odcinka centralnego II linii. Z kolei trzema stacjami w północno-wschodniej części zajmie się firma ILF, znana z projektu trzech innych stacji odcinka na Pradze i Targówku.

Pod koniec 2014 roku Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla drugiego etapu rozbudowy II linii metra (tzw. 3+2). Obejmuje on dwie stacje na Bemowie (odcinek zachodni) oraz trzy na Targówku i Bródnie (odcinek wschodnio-północny). Startujący mogli składać wnioski o udział tylko na jeden z dwóch odcinków. Z ośmiu zaproszonych do udziału w konkursie firm projekty złożyło sześć pracowni – po trzy na każdy odcinek. Dzisiaj ogłoszono wyniki. Dla odcinka zachodniego wybrano koncepcję konsorcjum Metroprojektu i AMC Chołdzyński, znanych już z centralnego odcinka II linii metra, natomiast dla wschodnio-północnego odcinka firmy ILF, która też zaprojektowała trzy wcześniejsze stacje tego odcinka. – Nadesłane prace były oceniane pod wieloma kryteriami – eksploatacyjnymi, architektonicznymi, powiązania z innymi środkami transportu, kosztów wykonania i oddziaływania na środowisko. Wybrane prace zdobyły najwięcej punktów w poszczególnych kategoriach – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. – Wygrały firmy, co jest dobrą wiadomością, które mają duże doświadczenie, jeżeli chodzi o projektowanie tuneli metra i stacji. To gwarantuje, że te projekty zostaną zrobione na czas, a ich jakość będzie wysoka, co możemy ocenić na już istniejących stacjach – dodaje Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent. Zwycięzcy, oprócz nagrody pieniężnej, zostaną zaproszeni do negocjacji w sprawie umów na wykonanie projektów budowlanych.

Na odcinek zachodni, o długości ok. 2,12 km, składają się dwie stacje z dwoma odcinkami tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-5 o roboczej nazwie Ulrychów (Wola Park) znajdzie się pod Górczewską, w rejonie ulicy Białowiejskiej. Kolejna stacja, C-4 o roboczej nazwie Górce (Powstańców Śląskich), jest zaplanowana pod Górczewską, w rejonie ratusza dzielnicy Bemowo oraz skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich.

Na odcinku wschodnio-północnym, o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje i trzy odcinki tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej.

– To stało się już oczywiste, że II linia metra jest w Warszawie. Przyzwyczajamy się do tego i oczekujemy rozbudowy. Niedługo przystępujemy do budowy odcinków 3+3, a teraz rozstrzygamy konkurs na koncepcje kolejnych stacji 3+2. Choć, jak na miasto prawie 2-milionowe, na to metro bardzo długo czekaliśmy – mówi Gronkiewicz-Waltz. Odcinki objęte konkursem powstaną do 2022 r. w ramach drugiego etapu rozbudowy II linii metra. Wcześniejszy etap zakłada budowę tzw. odcinków 3+3, przylegających bezpośrednio do centralnego odcinka II linii metra i obejmujących po trzy stacje w każdą ze stron. Na Woli, na odcinku zachodnim, pociągi dojadą do stacji C-6 Księcia Janusza. Natomiast na Targówku do stacji C-18 Trocka (ex Targówek II). Odcinki te powinny być gotowe w 2019 r.  Wybrano już wykonawców dla ich realizacji. Wydano już pierwsze pozwolenia na budowę. Jak zapowiadają władze miasta, jeśli pozostałe będą wydawane sprawnie, prace rozpoczną się w połowie tego roku.

Do realizacji pozostanie jeszcze III etap rozbudowy – z trzema stacjami we wschodniej części Bemowa i Stacją Techniczno-Postojową Mory. – Chcielibyśmy, żeby w momencie, gdy inwestor, czyli miasto, będzie dysponował odpowiednimi środkami, stacja ta została zbudowana. Będzie to stanowiło zamknięcie całego projektu pod nazwą II linii metra – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra.

Stacja C-4 Powstańców Śląskich







Stacja C-5 Wola Park







Stacja C-19 Zacisze









Stacja C-20 Kondratowicza







Stacja C-21 Bródno






Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5