Wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra skierował maksymalne siły na plac budowy najbardziej opóźnionej stacji – C-13 Powiśle (Centrum Nauki Kopernik). – Gdyby dołożono tam więcej ludzi, to wydajność ich pracy już by spadała – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy AGP Metro. Koniec prac wypada za niecałe dwa tygodnie.
Prace przy budowie centralnego odcinka II linii metra dobiegają powoli końca. Najwięcej pozostało do wykonania na stacji C-13 Powiśle (Centrum Nauki Kopernik) – w sierpniu 2012 r. doszło tam do poważnej awarii. Na plac budowy przedostał się nawodniony grunt spod tunelu drogowego Wisłostrady, co wymusiło wstrzymanie na dłuższy czas budowy tej stacji.
Aby zdążyć, wykonawca na miejscu skoncentrował swoje maksymalne siły. – Tam na jednej zmianie pracuje przeszło 450 osób. Jest to maksymalna liczba osób, która jest w stanie tam pracować. Gdyby dołożono tam więcej ludzi, to wydajność ich pracy już by spadała – każdy front robót ma bowiem swoją „pojemność”, jeżeli chodzi o siłę roboczą – zapewnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.
Zasadnicze prace wykonawca ma już za sobą. – W tej chwili pozostają tylko prace wykończeniowe i instalacyjne. Gotowe są wszystkie trasy kablowe na poziomie -4 (peron), wykonane są wszystkie podkłady pod instalacje. Realizowane są prace związane z okładzinami kamiennymi, trwają przygotowania do montażu okładzin sufitowych oraz oświetlenia. Jedynym miejscem, gdzie są prowadzone prace kamieniarskie na peronie, to krawędzie oświetleniowe, czyli tam, gdzie kamień na krawędzi peronu łączy się z pasem oświetleniowym – mówi Witczyński. Pas ten będzie ostrzegać o tym, że peron się kończy.
Stan prac na 5 września br., fot. Metro WarszawskieRobota wre też w innych miejscach. – Na poziomie od -3 do 0 są prowadzone prace stricte wykończeniowe, czyli malarskie, tynkarskie, instalacje okładzin kamiennych i szklanych – mówi Mateusz Witczyński. Na powierzchni natomiast jest już odtwarzany układ drogowy. – Wykonane są pierwsze nasypy, trwa przygotowanie powierzchni pod nasadzenia. Na skrzyżowaniu Tamka / Wybrzeże Kościuszkowskie prowadzone są prace mające na celu przywrócenie nawierzchni po wykonaniu wejścia do stacji po zachodniej stronie Wybrzeża Kościuszkowskiego – opisuje Witczyński.
Zgodnie z umową prace na budowie centralnego odcinka II linii metra powinny zakończyć się 30 września br. Po tej dacie nastąpią odbiory. – Nie ma żadnego zagrożenia, że termin zapisany w umowie nie zostanie dotrzymany – zapewnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy.