Mińsk Mazowiecki rozpisał przetarg na przewoźnika, który od października przez ponad dwa lata będzie obsługiwać nową komunikację miejską złożoną z trzech linii. Podmiot ten musi dysponować dziewięcioma autobusami.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Mińsk Mazowiecki jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta, wraz ze sprzedażą biletów. Założono, że usługa będzie wykonywana w okresie od 1 października 2017 r. do końca 2019 r., przy czym rozpoczęcie wykonywania przewozów może zostać przesunięte.
W sumie wykonanych ma zostać ok. 602,7 tys. wozokilometrów, w tym w tym roku – 67 tys. wozokilometrów. Przewidziano trzy linie autobusowe, opracowane wg koncepcji ZDG TOR. Linia okrężna M1 będzie kursować na trasie Plac Dworcowy – ul. Jasna – ul. Bagnista – ul. 11 Listopada – Plac Dworcowy. Długośc kursu wyniesie 9,66 km. Zaplanowano 24 kursy w dni nauki szkolnej, 22 kursy w dni robocze wolne od nauki szkolnej, 7 kursów w soboty, 4 kursy w niedziele i święta.
Linia M2 będzie kursować na trasie Plac Dworcowy – Rondo Rtm. Pileckiego i z powrotem. Długość kursu tam i z powrotem wyniesie 6,31 km. Przewidziano 24 kursy w dni nauki szkolnej, 22 kursy w dni robocze wolne od nauki szkolnej, 7 kursów w soboty, 4 kursy w niedziele i święta.
Linia M3 będzie kursować na trasie ul. Osiedlowa – ul. Klonowa – ul. 1 PLM Warszawa – Plac Dworcowy – ul. Stanisławowska – Plac Dworcowy – ul. 1 PLM Warszawa – ul. Klonowa – ul. Osiedlowa. Będzie to linia częściowo okrężna z długością kursu 23,14 km. Zaplanowano 26 kursów w dni nauki szkolnej, 24 kursy w dni robocze wolne od nauki szkolnej, 7 kursów w soboty, 4 kursy w niedziele i święta.
Termin składania ofert mija 23 sierpnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonywali lub wykonywali co najmniej jedną usługę transportową regularnego przewozu osób w ilości minimum 150 000 kilometrów, przy czym powyższa liczba kilometrów musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie jednego roku świadczenia usługi (licząc ciągły okres 12 miesięcy). Ponadto potencjalni przewoźnicy muszą dysponować dziewięcioma wozami. Organizator wymaga m.in. zatrudniania w oparciu o umowy o pracę.
O wyborze zadecydują cena za jeden wozokilometr (60%), norma Euro (35%), a także rodzaj napędu autobusu – elektryczny lub hybrydowy (5%).
mat. UM Mińsk Maz.
mat. UM Mińsk Maz.
mat. Mińsk Maz.