Wbrew obawom i krótkim terminom udało się sfinalizować postępowanie przetargowe i podpisać umowę na nowe tramwaje dla Wrocławia. Do końca roku poznański Modertrans dostarczy dla MPK sześć częściowo niskopodłogowych tramwajów z opcją na kolejne 16 w nowej perspektywie unijnej. – To kuzyn z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów – mówi Patryk Wild, wiceprezes MPK.
MPK Wrocław, konsumując niewykorzystane fundusze unijne, w marcu br. rzutem na taśmę ogłosił przetarg na
dostawę sześciu częściowo niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca roku jeszcze w ramach „starej” perspektywy unijnej na lata 2007-2013 (z dwuletnim okresem rozliczeniowym). Przetarg zawierał też opcję na kolejne 16 tramwajów, które będą mogły zostać dostarczone do końca 2017 r. ze środków nowej perspektywy finansowej.
Jedyną ofertę w przetargu
złożyła poznańska firma Modertrans. Krótkie terminy budziły jednak
zastrzeżenia Urzędu Zamówień Publicznych. Na szczęście dla Wrocławia kontrola zakończyła się pozytywnym wynikiem, co otworzyło drogę do finalizowania kontraktu. Podpisana dzisiaj umowa opiewa na łączną kwotę blisko 23 milionów złotych netto (z opcją zwiększenia zamówienia do 83 mln zł netto). Część tej sumy stanowi dodatkowe wyposażenie zajezdni.
Cena za jeden tramwaj wynosi 3,75 mln zł netto. – To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza Patryk Wild, wiceprezes MPK ds. Inwestycji i Rozwoju. Tramwaje będą niskopodłogowe w jednej czwartej. – Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji – przekazuje Wild.
Nowe tramwaje będą miały lakier w kolorze metalic blue, który został już zastosowany na Twistach, które Pesa niedawno
zaczęła dostarczać do Wrocławia. Pojazdy będą klimatyzowane, a ich wyróżnikiem ma być system zapachowy.