MPK w Krakowie prowadzi kolejny przetarg w ramach przygotować do dalszej przebudowy i rozbudowy zajezdni tramwajowej Nowa Huta – tym razem dla hali obsługowo-naprawczej oraz zadaszenia torów postojowych. – Zakładamy, że projekt zostanie przygotowany w ciągu najbliższego roku – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK Kraków.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie projektu budowlano-wykonawczego nowej hali obsługowo-naprawczej tramwajów wraz z wyposażeniem technologicznym. – Projekt zakłada powstanie hali, która będzie miała 3 tory o długości od 120 do 150 m, na których będą wykonywane prace naprawcze wózków tramwajowych oraz tramwajów. Ogłoszenie postępowania na ten projekt jest efektem stale zwiększającej się liczby nowoczesnego taboru tramwajowego – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK Kraków.
W nowej hali wykonywane będą obsługa techniczna, wymiana elementów i podzespołów, silników, przetwornic, kontenerów dachowych, podmiana wózków, naprawa wózków tramwajowych, drobne naprawy powypadkowe oraz nakładanie reklam. Zgodnie z założeniami prace w hali będą wykonywane na poziomie -1, 0, +1, część torów 1 i 2 mają mieć uchylne boczne podesty. Ponadto praca w hali będzie się odbywać w systemie trzyzmianowym, z czego najbardziej obłożona będzie ta poranna, na której pracować będzie maksymalnie 25 pracowników serwisu.
Planowana inwestycja zakłada również przebudowę układu torowego oraz zadaszenie torów postojowych. Termin składania ofert mija 29 listopada. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Zgodnie z warunkami przetargu dokumentacja ma być gotowa w ciągu 8 miesięcy od zawarcia umowy.
To
kolejna już inwestycja na terenie zajezdni Nowa Huta. – Przypominamy, że cały czas trwa przebudowa Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie, w ramach której powstaje nowoczesna hala myjni oraz hala obsługi codziennej, czyli hala umożliwiająca wykonywanie przeglądów codziennych oraz mycie i sprzątanie pojazdów. Uruchomienie myjni jest zaplanowane na początku przyszłego roku – mówi Marek Gancarczyk.
Zajezdnia tramwajowa ma być też przystosowana do obsługi autobusów elektrycznych. – Na tej zajezdni są odpowiednie warunki energetyczne, które pozwalają na budowę stanowisk ładowania autobusów – wyjaśnia Gancarczyk.