Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe
fot. Vosslochtramwaj dla Chemnitz
Firma Vossloh wyprodukuje kolejne cztery tramwaje dla Chemnitz, przystosowane do poruszania się zarówno po sieci tramwajowej, jak i kolejowej. Kontrakt z tamtejszym zarządcą transportu to opcja zamówienia pochodzącego jeszcze z 2012 roku.

Prawie trzy lata temu zarządca transportu Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH podpisał umowę z firmą Vossloh na dostawę ośmiu 37-metrowych tramwajów dwusystemowych (ang. tram-train), przystosowanych do jazdy z prędkością do 100 km/h. Pojazdy będą obsługiwały miejską sieć tramwajową, ale i trasy kolejowe - na początku z Chemnitz do Burgstädt, Hainichen oraz do miejscowości Mittweida. Na liniach niezelektryfikowanych, tramwaje dwusystemowe, zwane również czasem „tramperami”, będą poruszały się z wykorzystaniem silnika spalinowego. Silniki elektryczne będą z kolei przystosowane do napowietrznej sieci 600 V i 700 V prądu stałego. Za osiem pojazdów zamawiający zapłacił 42,3 mln euro.

Niebawem pierwsze dostawy

W tej chwili dwa pierwsze tramwaje pochodzące z pierwszego kontraktu są testowane w zakładzie producenta w Albuixech na terenie Hiszpanii. Dostawy do zamawiającego rozpoczną się jeszcze w sierpniu. Osiem wszystkich pojazdów z pierwszego zamówienia zostanie włączonych do eksploatacji w grudniu tego roku.

Zamówione cztery dodatkowe pojazdy będą identyczne jak te zamówione w 2012 roku. Zarządca transportu skorzystał z wcześniejszej opcji zapisanej w umowie. Zamówienie wiąże się z rozwojem sieci City-Bahn (pod taką nazwą funkcjonuje system).

„Tramper” sukcesem

W Chemnitz decyzję o stworzeniu sieci przystosowanej do tramwajów dwusystemowych podjęto kilkanaście lat temu. Pierwsza trasa łącząca Chemnitz z miejscowością Stollberg została otwarta w w 2002 roku. Jej budowa przyczyniła się do wzrostu zainteresowania pasażerów transportem publicznym. W tej chwili dobiegają końca prace dostosowujące infrastrukturę w rejonie stacji kolejowej w Chemnitz do obsługi tramwajowego taboru dwusystemowego. Pozwoli to na wdrażanie kolejnych etapów rozwoju sieci City-Bahn.

City-Bahn dojedzie do kolejnych miast

Drugi etap projektu polega na rozszerzeniu tras dla „tramperów” o linie z Chemnitz do Aue. Pojazdy wyjadą na wspomniane linie prawdopodobnie w październiku 2017 roku. Trzeci etap przewiduje zwiększenie zasięgu „tramperów” do miejscowości Niederwiesa oraz włączenie w sieć linii Limbach - Oberfrohna oraz Stollberg - Oelsnitz. To nastąpi jednak dopiero około 2020 roku. Wówczas trasy „tramperów” będą liczyły łącznie 226 km.

System kolejowo - tramwajowy jest coraz popularniejszy w Niemczech. Miasta chętnie korzystają z tego typu rozwiązania. W tej chwili tzw. trampery funkcjonują m. in. w obrębie miejscowości: Karlsruhe, Heilbronn, Wörth am Rhein, Kassel, czy - na granicy Francji i Niemiec - w Saarbrücken.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Prawo & Finanse

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Jakub Rösler 13 stycznia 2023

Stadler z umową na dostawy do 504 tramwajów dwusystemowych

Komunikacja

Bydgoszcz. Jest pomysł na dwusystemowy tramwaj. I cała lista problemów

Przestrzeń

Karlsruhe. Bombardier dostarczy tramwaje dwusystemowe

Prawo & Finanse

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Komunikacja

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2018

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Komunikacja

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2018

Zobacz również:

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Prawo & Finanse

Gorzów. Tramwaj dwusystemowy dojedzie do Strzelec Krajeńskich?

Jakub Rösler 13 stycznia 2023

Stadler z umową na dostawy do 504 tramwajów dwusystemowych

Komunikacja

Bydgoszcz. Jest pomysł na dwusystemowy tramwaj. I cała lista problemów

Przestrzeń

Karlsruhe. Bombardier dostarczy tramwaje dwusystemowe

Prawo & Finanse

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Komunikacja

Stadler dostarczy tramwaje dwusystemowe do Szwajcarii

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2018

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Komunikacja

Tramwaj i kolej na jednym torze być może

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5