Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na budowę nowej hali postojowej na terenie Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach. Rozbudowa zaplecza jest konieczna w związku z odsunięciem perspektywy budowy oddzielnej zajezdni dedykowanej II linii metra.
W początkowym okresie II linię metra obsługiwać będzie STP na Kabatach. Tabor będzie też nocował w torach odstawczych, gdzie przewidziano również możliwość dokonywania drobnych napraw i przeglądów. Na przedłużeniach II linii metra, na odcinkach 3+3, na budowę których
ogłoszono właśnie przetarg, zaplanowano duże hale do zawracania i odstawiania pociągów.
Docelowo nowej linii ma służyć planowana Stacja Techniczni-Postojowa na Morach na zachodnim krańcu II linii metra. Perspektywa jej budowy jest jednak odległa, a deklaracje władz miasta odnośnie jej powstania niejasne. Końcowego, zachodniego odcinka II linii z STP nie ma jednak w planach do realizacji przed 2022 r. Według zapowiedzi metro zostanie dociągnięte do ratusza na Bemowie.
Z myślą o sprawnej obsłudze II linii dotychczasowe zaplecze było w ostatnich latach rozbudowywane – powstała m.in. nowa głowica zachodnia, dzięki czemu elektrowozownia stała się przelotowa, co zwiększyło możliwości manewrowe.
Teraz Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na budowę nowej hali postojowej (obiekt nr 6) na terenie STP Kabaty. Jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni 0,96 ha pomieści 14 składów. W przybudówce znajdą się m.in. dyspozytornia, rozdzielnia trakcyjno-energetyczna, pomieszczenie socjalne, magazyn. Oprócz tego powstanie nowy magazyn materiałów łatwopalnych i chemicznych (smary, oleje, rozpuszczalniki). Dostosowane zostaną układy torowy i drogowy – powstanie 3440 m nowego toru i 330 m nowych dróg.
O wyborze wykonawcy w 80% zdecyduje cena, natomiast pozostałe punkty będzie można dostać za skrócenie czasu realizacji o 90 dni. Obiekt powinien powstać w ciągu 450 dni od podpisania umowy.