Ponad 1,7 mln zł netto zapłaci MZK Nysa za trzy fabrycznie nowe autobusy midi (ok. 10-metrowe). Dostarczy je czeski producent SOR. Ma na to czas do końca maja.
Nysa ogłosiła przetarg na początku stycznia. Chodziło o trzy fabrycznie nowe, niskopodłogowe autobusy mieszczące 87 pasażerów w tym 18 na miejscach siedzących. Drzwi dopuszczono w układzie 1–2–1, 1–2–2 lub 2–2–2, przy czym niska podłoga była wymagana w pierwszych i w drugich drzwiach. Silnik każdego pojazdu powinien spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Jedyną ofertę złożył czeski producent SOR. W Nysie zresztą sory to mniej więcej trzecia część funkcjonującego taboru. MZK posiada 12 pojazdów tej firmy (w większości 12-metrowych, ale też krótszych). To właśnie sory były jedynymi autobusami kupowanymi przez przewoźnika z Nysy w tej dekadzie.
Blisko 50-tysięczna Nysa posiada pięć linii autobusowych, które jednak mają dość liczne warianty. MZK obsługuje je 35 autobusami. Zakup nowych sorów pozwoli na wycofanie z użytkowania najstarszych jelczy.
Więcej na temat warunków przetargu przeczytasz w Monitorze.
Autobusy SOR w Bratysławie, fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons