Jak informują przedstawiciele miasta, tabor i systemy sterowania ruchem na I linii metra są już gotowe do podniesienia prędkości pociągów z 60 km/h do 80 km/h. – Od kilku dni trwają już nocne testy bez pasażerów z prędkością 80 km/h. Z pasażerami metro z tą prędkością zacznie kursować od 1 września – informuje Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy. Zmiany umożliwią skierowanie do ruchu większej liczby składów.
Obecnie ruch pociągów na I linii metra odbywa się w oparciu o wskazania semaforów. Linia osiągnęła właściwie kres możliwości, jeżeli chodzi o częstotliwość – przed wakacjami na trasę wyjeżdżały 33 pociągi, które w godzinach szczytu kursowały co 2 minuty 30 sekund. Aby pociągi mogły jeździć częściej, konieczne są zmiany w systemie sterowania ruchu – podniesienie prędkości z 60 do 80 km/h, wyłączenie semaforów i przejście na zmodernizowany system SOP-2W jako podstawowy środek prowadzenia ruchu (w tej chwili jego wskazania mają charakter pomocniczy). System ten – z sygnalizacją kabinową – umożliwia prowadzenie pociągów w mniejszych odstępach niż wynika to z lokalizacji semaforów.
Jak informują przedstawiciele miasta, przygotowania do wdrożenia zmian w funkcjonowaniu I linii dobiegają końca. – Modernizacja systemu sterowania i pociągów zakończyła się w terminie (do wakacji) i od kilku dni trwają już nocne testy bez pasażerów z prędkością 80 km/h. Z pasażerami metro z tą prędkością zacznie kursować od 1 września – zapewnia Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent miasta.
Według naszych informacji zmiany – tak jak to było
w przypadku centralnego odcinka II linii metra – będą wdrażane stopniowo (tj. rozszerzane o kolejne dni czy pory dnia). Od września jednak pociągi na I linii będą mogły kursować częściej. – W szczycie zwiększamy liczbę pociągów z 33 do 36 – informuje Jóźwiak.