Metro Warszawskie zmieniło termin składnia ofert w ogromnym przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów niezbędnych dla obsługi rozbudowywanej II linii. Teraz producenci zainteresowani tym sporym kontraktem mają czas do 23 października na przygotowanie swoich propozycji.
Przedmiotem
ogłoszonego w maju przetargu jest dostawa do 45 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożonych z sześciu wagonów. W zamówieniu podstawowym przewidziano dostawy 37 fabrycznie nowych pociągów, czyli 222 wagonów, w tym 74 z kabiną maszynisty. Opcja przewiduje natomiast dostawy dalszych ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych, co przekłada się na 48 wagonów, w tym 16 z kabiną maszynisty. Na realizację całego zamówienia przewidziano 53 miesiące. Pierwszy pociąg, zgodnie z przetargiem, powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy.
Warunki udziału przetargu wymagają doświadczenia w zakresie elektrycznych zespołach trakcyjnych. To
ukłon w stronę tych producentów, którzy nie mają doświadczenia stricte w pojazdach metra. Mowa przede wszystkim o Pesie, która wyrażała chęć rozszerzenia swojej działalności o pociągi dla kolei podziemnej (producent otrzymał
grant z NCBiR-u na prototyp).
Pierwotnie termin składania ofert miał minąć 27 września. Dzisiaj jednak Metro Warszawskie poinformowało o jego przesunięciu o niema cztery tygodnie – firmy zainteresowane złożeniem oferty mają teraz czas do 23 października. Jak dotąd zamawiający odpowiedział na 452 pytania, jakie wpłynęły od potencjalnych oferentów.
Metro Warszawskie potrzebuje pociągów na 2019 r., kiedy ukończone mają zostać odcinki 3+3 – czyli przylegające bezpośrednio do odcinka centralnego II linii i budowane obecnie odcinki
zachodni, na Wolę i
wschodni-północny, na Targówek, każdy składający się z trzech stacji. Cała II linia ma zostać ukończona do 2023 r.