Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Al. Piłsudskiego bardziej dla pieszych, mniej dla samochodów?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn: Al. Piłsudskiego bardziej dla pieszych, mniej dla samochodów?
źródło: Wikipedia, lic. CC BY-SA 3.0Al. Piłsudskiego w Olsztynie
Trwająca właśnie przebudowa al. Piłsudskiego, centralnej ulicy Olsztyna, może spowodować, że z ruchliwej arterii przekształci się w ulicę przyjazną mieszkańcom. Ratusz właśnie zmienia zdanie co do zagospodarowania tego fragmentu miasta.

W Olsztynie trwa właśnie przebudowa centrum, związana z przywróceniem na ulice miasta tramwajów, które zniknęły z nich w latach 60. Kontrowersje budził pomysł przebudowy al. Piłsudskiego na odcinku między ul. Kościuszki a Wysoką Bramą. Jeszcze wiosną pomysł na zagospodarowanie tego terenu przewidywał dwa pasy ruchu w obie strony, brak ścieżek rowerowych. Miejsce na linię tramwajową miało się znaleźć m.in. dzięki… zwężeniu chodników.

Okazję, by to zmienić przyniosły kłopoty wykonawcy. Z powodu opóźnień miasto zerwało umowę z hiszpańskim konsorcjum które budowało tramwaje. Tej jesieni miasto ogłasza kolejne przetargi, a projektant linii tramwajowej będzie musiał wziąć pod uwagę nową koncepcję al. Piłsudskiego, w dużej części inspirowanej przez lokalne organizacje i media, w tym Forum Rozwoju Olsztyna, Obywatelski Olsztyn i tamtejszą redakcję „Gazety Wyborczej”. W zeszłym tygodniu miasto przyjęło ją, uwzględniając wiele postulatów obywatelskich.

Jak ma wyglądać al. Piłsudskiego na wspomnianym odcinku? Przede wszystkim po obu stronach umieszczonej centralnie linii tramwajowej znajdzie się tylko jeden pas dla samochodów. Zaprojektowano też kilka nowych przejść dla pieszych.

To istotna zmiana, ale stowarzyszenia obywatelskie chcą iść dalej. Olsztyński ratusz oprócz jednego, węższego pasa dla samochodów, chciałby też po obu stronach linii tramwajowej zmieścić buspasy. Społecznicy przekonują, że to zabrałoby zbyt wiele miejsca, które można przeznaczyć na ścieżki rowerowe i chodnik. W zamian proponują stworzenie wspólnych przystanków autobusowo tramwajowych, a na niektórych odcinkach wspólnych trambuspasów, po których poruszałyby oba rodzaje pojazdów. Jezdnię od ścieżki rowerowej, i znajdującego się za nią chodnika, oddzielałby pas zieleni.

Przetarg na projekt linii tramwajowej miasto ogłosiło w tym miesiącu. 29 października mija termin składania ofert.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5