Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Jak ma wyglądać nowa zajezdnia tramwajowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn: Jak ma wyglądać nowa zajezdnia tramwajowa
lic. CC BY-SA 3.0Olsztyn, Aleja Niepodległości
Władze Olsztyna ogłosiły przetarg na projekt zajezdni tramwajowej, dla budowanej od podstaw sieci tych pojazdów. Wielka hala przy ul. Kołobrzeskiej zabierze nieco miejsca autobusom. Zmieści się w niej 18 pojazdów. Warunki postawione przed nową zajezdnią przeanalizował serwis olsztynskietramwaje.pl.

Po raz ostatni tramwaje po Olsztynie jeździły w 1965 r. Teraz miasto buduje nową sieć. Z kłopotami, bo w sierpniu z powodu opóźnień trzeba było zerwać umowę z dotychczasowym wykonawcą, hiszpańską firmą FCC Construccion. Miała i zaprojektować i zbudować linię z zajezdnią. Teraz zajezdnię zaprojektuje i jednocześnie zbuduje ktoś inny. Termin składania ofert mija 19 grudnia.

Hala wraz z przyległościami, czyli np. torem hamulcowym i obwodowym zajmą nieco ponad hektar z terenu, na którym dziś znajduje się zajezdnia autobusowa przy ul. Kołobrzeskiej. Od reszty zajezdni odetnie część placu postojowego. W samej hali postojowej znajdzie się dziewięć torów postojowych rozmieszczonych co 4,5 metra, a na każdym z nich zmieszczą się dwa tramwaje. Co prawda na razie po Olsztynie ma jeździć 15 tego rodzaju pojazdów, ale ponieważ Olsztyn chce rozbudowywać sieć, już niedługo miejsca może zabraknąć.

Inna sprawa, że w początkowych założeniach tramwaje miały „parkować” pod gołym niebem. Co prawda zamówione Solarisy teoretycznie (zgodnie z wymogami przetargowymi) mają nadawać się do uruchomienia przy temperaturze –27 stopni po dwóch dniach stania na świeżym powietrzu, ale nocowanie pod dachem na pewno im się przysłuży.

Sama hala będzie miała automatyczne bramy z obu stron. Wszystkie tory będą zelektryfikowane i zbudowane tak, by po hali mogły się też poruszać samochody. Poza halą zostanie wybudowany tor obwodowy, który pozwoli ją objechać, 132–metrowy ślepy tor hamulcowy, do testów i tory dostawcze.

Oferenci będą musieli wpłacić wadium w wysokości 2 mln zł, a zwycięzca dodatkowo zabezpieczenie w wysokości 10 proc. wartości kontraktu. Na zbudowanie hali i otoczenia będzie miał półtora roku od podpisania umowy, przy czym projekt i niezbędne zgody powinny być gotowe w pół roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5