Konsorcjum krakowskich firm, którego liderem jest PROGREG Sp. z o.o. z Krakowa, zaproponowało wykonanie projektu budowy linii tramwajowej w Olsztynie za ok. 7,5 mln zł. To najniższa cena w ogłoszonym w październiku przez miasto przetargu. Firmy mają dziesięć dni na odwołanie. Miasto planuje podpisać umowę z projektantem na początku przyszłego roku.
Oferty otwarto w poniedziałek. Krakowskie konsorcjum zaoferowało dużo niższą cenę niż BBF Sp. z o.o. (8,3 mln zł), oraz Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o. o. (11,8 mln zł). Przedmiotem umowy ma być zaprojektowanie linii tramwajowej, zajezdni autobusowej przy ul. Gen. Sikorskiego, a także przebudowy ulic związanej z powstaniem linii tramwajowej. Projektant będzie też musiał uzyskać brakujące pozwolenia na budowę, bo nie na wszystkich odcinkach takie wydano.
Olsztyn tego rodzaju przetarg organizuje już po raz drugi. Planowany od kilku lat tramwaj miało wybudować hiszpańskie konsorcjum FCC Construccion, ale latem, z powodu opóźnień w pracach,
miasto zerwało z nim umowę i całą procedurę należało powtórzyć.
Projektant – jeśli odwołania nie przyniosą zmiany rozstrzygnięcia będzie nim PROGREG – będzie miał 20 tygodni na przedstawienie efektów swoich prac.
Na czwartek 19 grudnia zaplanowano otwarcie ofert dotyczących zajezdni tramwajowej,
która ma powstać na terenie dzisiejszej zajezdni MPK przy ul. Kołobrzeskiej. Przetarg odbywa się w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Od dnia podpisania umowy wykonawca będzie miał półtora roku na zbudowanie zajezdni, z tym, że w ciągu pół roku będzie musiał zaprezentować projekt, a w ciągu 10 miesięcy tzw. projekt wykonawczy.