Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyńskie tramwaje jednak później

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyńskie tramwaje jednak później
fot. Martyn JandułaSolaris Tramino dla Olsztyna
Już 11 lipca mieliśmy poznać listę oferentów w przetargu na dostawy dwukierunkowego i niskopodłogowego taboru dla Olsztyna. Tak się jednak nie stanie. Zamawiający o ponad miesiąc wydłużył właśnie okres składania ofert. Tym razem hałas nie okazał się problematyczny – w przeciwieństwie jednak do usług serwisowych oraz zużycia energii elektrycznej.

W Olsztynie trwa obecnie postępowanie przetargowe na dostawę taboru tramwajowego. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 24 sztuk niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych o pojemności nie mniejszej niż 200 pasażerów każdy. Zamówienie podstawowe dotyczy jednak zaledwie ośmiu sztuk pojazdów na które miastu udało się pozyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Długość tramwaju określono w przedziale od 28 metrów do 30 metrów. Szerokość nie będzie się różnić od dotychczasowych pojazdów, jeżdżących po Olszynie, i wyniesie 2,5 metra. Liczbę członów miasto uzależnia do przyjętych od producenta rozwiązań. Przyjęto różne terminy dla dostaw taboru. Pierwsze 4 sztuki z zamówienia podstawowego mają dotrzeć do Olsztyna już 18 miesięcy od daty zawarcia umowy, z kolei kolejne 2 sztuki – 24 miesiące po podpisaniu umowy, a ostatnie 2 sztuki – 30 miesięcy. O wykorzystaniu prawa opcji miasto poinformuje najpóźniej do 31 grudnia 2021 roku.

Listę oferentów mieliśmy poznać 11 lipca, jednak miasto zdecydowało się na wydłużenie terminu składania ofert. Wnioskowali o to sami producenci, którzy argumentowali prośbę wieloma istotnymi zapytaniami, zwłaszcza w przypadku umowy serwisowej, na które miasto musi odpowiedzieć. W tej sprawie zorganizowano nawet 29 czerwca spotkanie z wykonawcami, aby wyjaśnić zasady i sposób wykonywania świadczeń serwisowych oraz funkcjonowania Autoryzowanej Stacji Obsługi. Producenci wskazywali tutaj na fakt, że sposób uregulowania przez Olsztyn świadczeń serwisowych nie był dotychczas stosowany na rynku tramwajowym i szczegóły dotyczące spraw organizacyjnych, technicznych i prawnych wymagają wyjaśnienia.

Kolejnym istotnym argumentem za przedłużeniem czasu postępowania przetargowego było kilka kryteriów technicznych, które zastosował Olsztyn. Dokładnie chodzi o parametr nacisku na oś. Jak czytamy we wniosku, wykonawcy muszą wykonać cały szereg analiz i obliczeń aby zoptymalizować ten parametr. Podobnie w przypadku zużycia energii na zaproponowanej trasie. Wykonawcy podają, że muszą wykonać bardzo pracochłonne obliczenia aby podać ten parametr.

Miasto przychyliło się więc do postulatów i dokonało zmian w dokumencie. Termin otwarcia ofert przesunięto wręcz o ponad miesiąc – na 22 sierpnia o godzinie 11:30. Dokładnie o kryteriach przetargowych piszemy tutaj. Z kolei w tym tekście opisujemy, jakie tramwaje zamawia Olsztyn.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2022

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2021

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Prawo & Finanse

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Roman Czubiński 27 października 2020

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2022

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2021

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Prawo & Finanse

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Roman Czubiński 27 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5