Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyńskim tramwajem w 14 minut

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyńskim tramwajem w 14 minut
fot. Martyn JandułaOlsztyńskie Tramino na testach w Poznaniu
Tramwaj, który powstaje w Olsztynie, ma być – jak wynika z dostępnych szacunków – szybszy niż autobus. Komunikacja szynowa, przy wykorzystaniu całego potencjału ITS, pojedzie z Jarot do dworca nawet w 14 minut. Autobus potrzebuje na to około 25 minut.

W obecnie budowanym 11-kilometrowym systemie tramwajowym znajdą się trzy linie. Pierwsza z nich połączy osiedle sypialne Jaroty z dworcem głównym, z kolei drugą linią pasażerowie dojadą z Jarot do Wysokiej Bramy w centrum Olsztyna. Trzecia linia służyć będzie przede wszystkim studentom, bowiem z dworca podąży do kampusu uniwersyteckiego. Jednak, żeby wykorzystać w całości potencjał tej linii, będzie ona wymagała rozbudowania w przyszłości. Zatrzymuje się ona tuż na początku Kortowa.

Wedle szacunkowych obliczeń czas przejazdu najbardziej obciążonej linii z Jarot do centrum ma wynieść od 13 do 16 min. Tramwaj z numerem jeden będzie kursować na trasie Kanta – Witosa – Płoskiego – Sikorskiego – Obiegowa – Żołnierska – Kościuszki – Piłsudskiego – 11 Listopada – Wysoka Brama. Kurs powrotny ma być jednak o minutę dłuższy i wynieść od 14 do 17 min.

Druga linia, która kursować będzie z Jarot do dworca, pokona swoją trasę nawet w 14-17 minut (z powrotem o minutę dłużej). Tramwaj pojedzie trasą Kanta – Witosa – Płoskiego – Sikorskiego – Obiegowa – Żołnierska – Kościuszki – Dworzec Główny. Warto zaznaczyć, że popularne linie autobusowe, które po części dublują trasę tramwajową, pokonują ją w około 25 minut.

Linia numer trzy połączy dworzec główny z kampusem uniwersyteckim. Studenci na pokonanie trasy będą potrzebować od 12 do 15 minut. Obecnie autobus linii nr 3 potrzebuje do pokonania podobnej trasy 20 minut. Tramwaj pojedzie na trasie Dworzec Główny – Kościuszki – Żołnierska – Obiegowa – Sikorskiego – Tuwima – Uniwersytet-Prawocheńskiego.

Podane wartości są jednak tylko szacunkowe. Trudno na chwilę obecną podać czas rozkładowy tramwaju. – Ostateczne czasy zostaną przygotowane po testach priorytetów przeprowadzonych na tramwajach i po wdrożeniu wszystkich komponentów systemu ITS – informuje Paweł Pliszka, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu.

Zapewne szczegóły i dokładne wyliczenia poznamy dopiero najwcześniej w listopadzie, kiedy powinny rozpocząć się testy całego systemu tramwajowego w Olsztynie, a także systemu ITS. System inteligentnego sterowania ruchem pozwoli nadać priorytet komunikacji miejskiej na skrzyżowaniach, co przełoży się na krótszy czas przejazdu tramwajów.

Wiadomo także, że miasto nie planuje uruchomienia nocnej linii obsługiwanej przez tramwaj. – Nie przewidujemy choćby ze względu na ograniczony zasięg takiego połączenia – mówi Paweł Pliszka.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5