Metro Warszawskie kolejny raz było zmuszone przesunąć termin na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra do Połczyńskiej wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Mory. Następny podmiot wniósł odwołanie, tym razem skarżąc się na zbyt krótki czas na przygotowanie oferty po zmianach i uzupełnieniach specyfikacji zamówienia.
W listopadzie 2017 r. Metro Warszawskie
ogłosiło przetarg na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Długość odcinka, na którym znajdą się trzy nowe stacje, to 3,92 km. Więcej o założeniach inwestycji piszemy
tutaj.
Oferty mieliśmy poznać już 12 stycznia, ale termin ten był wielokrotnie już przesuwany. Ostatnio przez odwołanie Torpolu, które ostatecznie
firma wycofała – bez posiedzenia przez Krajową Izbą Odwoławczą. Również jednak 7 lutego jest już nieaktualne. Tym razem odwołanie wniósł Insytut Wspierania Przedsiębiorczości z podwarszawskiej Jabłonny, reprezentujący największe chińskie firmy.
Odwołujący wskazuje, że
po ostatnim odwołaniu firmy Torpol Metro Warszawskie udostępniło rysunki, plany sytuacyjne, rzuty, przekroje i inne materiały wiązanie z obszarem torów odstawczych przy stacji C4 Powstańców Śląskich, które będą realizowane w ramach poprzedniego odcinka II linii metra. Jak wskazuje Instytut Wspierania Przedsiębiorczości, rysunki mają niezwykle istotne znaczenie dla opracowania oferty. Na uwzględnienie konkretnych, nieznanych wcześniej materiałów w przygotowywanej ofercie potrzeba co najmniej 11 tygodnie, co oznacza, że termin 7 lutego – zdaniem odwołującego – jest nierealny.
Ponadto odwołujący wskazuje, że rysunki i materiały związane ze stacją C4 Powstańców Śląskich posiadał wykonawca wcześniejszego odcinka, przez co znalazł się on w znacznie uprzywilejowanej pozycji. Warto jednak zaznaczyć, że Metro Warszawskie nie ogłaszało jeszcze przetargu na wykonawcę wcześniejszego odcinka – spółka dysponuje na razie projektem wykonanym przez projektantów, którzy zwyciężyli konkurs architektoniczno-budowlanym (można jednak oczywiście założyć, że projektant wcześniejszego odcinka będzie współpracować z jednym z wykonawców ostatniego odcinka do Połczyńskiej – wszak przetarg jest realizowany w formule projektuj i buduj).
Instytut Wspierania Przedsiębiorczości w swoim odwołaniu wnosi o przedłużenie terminu składania ofert aż o dwa miesiące – do 9 kwietnia. Sprawa czeka na wyznaczenie terminu posiedzenia Krajowej Izby Odwoławczej. Na razie jednak, w związku ze wzniesieniem odwołania, Metro Warszawskie musiało przedłużyć termin składania ofert do 19 lutego.