Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Otworzono koperty z ofertami na rozbudowę II linii metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Otworzono koperty z ofertami na rozbudowę II linii metra
fot. WU
10 sierpnia otworzono koperty z ofertami na rozbudowę II linii metra. Odcinek zachodni najtaniej chce budować turecki Gulermak, wschodnio-północny Astaldi. Oferty mieszczą się w kosztorysie Metra Warszawskiego.

Oferty na budowę i niezbędne prace projektowe można było składać wyłącznie na budowę jednego z odcinków. Metro może przeznaczyć na oba odcinki 3 174 777 654 zł. brutto – 1 684 804 749 zł na odcinek zachodni (zadanie 1) i 1 489 952 904 zł na odcinek wschodnio-północny (zadanie 2.) Wygląda na to, że budowa obu odcinków spokojnie zmieści się w kosztorysie.

Choć oferty muszą jeszcze zostać sprawdzone i ocenione – o wyborze najkorzystniejszej w 90 proc. decyduje cena, a w pozostałej części długość gwarancji jaką proponują oferenci – wydaje się, że drugą linię metra będą przedłużać te firmy, która, jako konsorcjum, zbudowały jej centralny odcinek. Część na Woli prawdopodobnie trafi pod łopaty firmy Gulermak, która zaproponowała prace za ok. 933 mln zł netto czyli 1,148 mld zł brutto. Chodzi o trzy stacje za Rondem Daszyńskiego. W przypadku odcinka wschodniego, czyli trzech kolejnych stacji za Dworcem Wileńskim, Firma Astaldi jest gotowa wybudować go za 867 mln zł netto czyli 1,067 zł brutto. Wszystkie złożone oferty, poza jedną, przewidziały rękojmię na 84 miesiące.

Pierwotnie termin składania ofert wyznaczono na przełom I i II kwartału 2015 r., który następnie został przesunięty na 31 lipca, a potem na 10 sierpnia. Termin przesuwano z powodu ponad 1,3 tys. pytań jakie zadano podczas postępowania przetargowego, a także w wyniku odwołań po zmianach jakie Metro Warszawskie wprowadziło do SIWZ. Jak informuje Ratusz, w dokumentacji przetargowej zostały wprowadzone zmiany o charakterze formalnym. Przyczyną ich wprowadzenia jest zamiar ograniczenia ewentualnych protestów i odwołań.

Według wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza, nie jest zagrożony termin oddania sześciu brakujących stacji do użytku. Zwycięzcy przetargu powinni zostać wybrani w ciągu kilku najbliższych tygodni. Potem najpewniej trzeba będzie rozpatrzyć odwołania. Według optymistycznego scenariusza już w tym roku może zostać podpisana umowa, a w przyszłym rozpoczną się prace. Całość ma być gotowa do 2019 r.

Oferty na zadanie 1. (Wola)

Gulermak – 933 mln netto (1,148 mld brutto), 84-miesięczna gwarancja,
Torpol/Kiev Metrobud/Tines – 1 mld 036 mln netto (1,275 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia,
Inżynieria Rzeszów/ZUE – 1 mld 059 mln netto (1,303 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia,
Dogus – 1 mld 230 mln netto (1,593 mld brutto), 24-miesięczna rękojmia,
Metrostav Polska – 1 mld, 463 mln netto (1,8 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia.

Oferty na zadanie 2. (Targówek)

Astaldi – 867 mln netto (1,067 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia,
Viannini Lavori/Grandi Lavori/Impresa Costruzioni/Mota – 897 mln netto (1,104 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia,
Acciona / Mostostal Warszawa – 1 mld 035 mln netto (1,274 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia,
Budimex S.A./Ferrovial – 1 mld 490 mln netto (1,833 mld brutto), 84-miesięczna rękojmia.

Co z zapleczem II linii po rozbudowie? Pociągi nie dotrą jeszcze do planowanej zajezdni (stacji techniczno-postojowej) na Morach. – Przygotowujemy warianty, żeby STP Mory realizować tak, żeby obsługiwało II linię – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Czytaj tutaj.

Co dalej po 3+3? Równolegle Metro prowadzi konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną kolejnych stacji – dwóch na Bemowie i trzech na Bródnie. Miałyby one powstać do 2022 r. Po ich zrealizowaniu II linia będzie prawie kompletna. Czytaj tutaj.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5