Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ozorków: Remont 50 m torowiska konieczny ze względu na dotację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
26-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ozorków: Remont 50 m torowiska konieczny ze względu na dotację
fot. Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim
Na tramwajowej linii Łódź – Zgierz – Ozorków zdemontowano część elementów sieci trakcyjnej i wyłączono w niej napięcie. Jak tłumaczą władze Ozorkowa, zmiany na terenie miasta związane są z prowadzoną inwestycją drogową, której elementem jest remont krótkiego odcinka trasy tramwaju. Czy po 50-metrowym odcinku nowego toru kiedykolwiek przejedzie pojazd szynowy – na razie nie wiadomo.

Jak poinformowało niedawno Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim, na nieczynnej trasie tramwajowej do Ozorkowa zdemontowano przewody zasilające sieć trakcyjną przy podstacjach i mostki na izolatorach sekcyjnych. Organizacja, która monitoruje bieżącą sytuację związaną z zawieszonym w lutym połączeniem, twierdziła w wydanym komunikacie prasowym, że nie są prowadzone żadne prace, które wymagają wyłączenia zasilania. Zdaniem Adama Rembaka, przedstawiciela SnrOPKTwRŁ, podjęte działania mogą sprzyjać kradzieżom przewodu jezdnego.

Remont toru został uwzględniony w umowie o dofinansowanie inwestycji

Jak wskazują natomiast władze Ozorkowa, wyłączenie napięcia było konieczne z uwagi na opisywaną już na naszych łamach przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie ulic Wyszyńskiego, Południowej i Zgierskiej w tym podłódzkim mieście. W ramach remontu wymienione zostaną sieć trakcyjna i tor na odcinku 50, a nie – jak wcześniej wskazywaliśmy – 30 m. – Konieczny jest więc demontaż starej trakcji i założenie nowej – mówi Iza Dobrynin z Urzędu Miejskiego w Ozorkowie.

Jak wynika z przesłanego do naszej redakcji stanowiska UM Ozorków, gmina zdecydowała się na przeprowadzenie robót na wyłączonym z ruchu odcinku tramwajowym ze względu na założenia projektu, który jest finansowany częściowo ze źródeł zewnętrznych. – Prace te zostały uwzględnione w umowie z samorządem województwa łódzkiego o dofinansowanie inwestycji. Umowa w tej sprawie została podpisana, zanim MPK podjęło decyzję o zawieszeniu linii – powiedziała nam przedstawicielka magistratu. Dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego na cały projekt drogowy wyniosła ok. 12 mln zł.

Samorządy kolejny raz rozmawiały o przyszłości linii

– Wykonawca przebudowy układu komunikacyjnego w Ozorkowie jest zobowiązany do wykonania prac zawartych w umowie ze względu na dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych – konkluduje Iza Dobrynin. Na razie samorządy nie wypracowały przy tym rozwiązania, które dawałoby wymierną szansę na przeprowadzenie robót na całej trasie od granicy Łodzi przez Zgierz i teren gminy wiejskiej Zgierz do pętli Cegielniana w Ozorkowie.

Najprawdopodobniej przełomu w sprawie nie przyniosła bowiem także kwietniowa tura rozmów pomiędzy podłódzkimi gminami a Łodzią. Urząd Miejski w Ozorkowie nie odpowiedział bowiem wprost na nasze pytanie o podjęte ustalenia i przebieg rozmów. Jak wynika natomiast ze stanowiska Ministerstwa Infrastruktury, podłódzkie samorządy nie mogą liczyć na szybkie wsparcie oczekiwanej inwestycji ze środków centralnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5